OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-Resurs AB är ett av Sveriges ledande bemanningsföretag inom IT.Vi erbjuder tjänsterna personaluthyrning, rekrytering, konsultförmedling samt personalomställning inom vårt kompetensområde.IT-Resurs ingår tillsammans med Resurs Bemanning AB och Resurs Care AB i Resurs-gruppen, en av Sveriges ledande bemanningskoncerner med en omsättning på över 300 MSEK och ca 800 anställda.Läs mer om oss på www.itresurs.se. Vi söker en helpdesk/supporttekniker som kan börja omgående.Du skall ha minst ett års erfarenhet av att ha arbetat som helpdesk eller supporttekniker. Du kommer att vara anställd av IT-Resurs och arbeta i vår konsultverksamhet.Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att ge support till användare avseende mjuk-och hårdvara per telefon, remote och på plats hos användaren.Du kommer även att hjälpa till på närservice avdelningen med nyinstallationer av både datorer och handdatorer.Vid dessa installationer görs personliga inställningar hos respektive användare t.ex. synkning av telefon/PDA.Körkort krävs eftersom kunden är utspridd på ett stort område i Sandviken och Gävle. Arbetsbeskrivning - Svara på inkommande samtal till helpdesk, ta emot felanmälan och beställningar från användare - Att registrera ärendena i ett ärendehanteringssystem - Att utföra grundläggande felsökning och felavhjälpning - Att informera användare om status på ärendet - Att agera lokal närservice inom företagets huvudkontor - Att i första hand ta hand om alla nyinstallationer av datorer Du Skall: - Ha arbetslivserfarenhet av Win 98, Win 2000 och XP - Ha arbetslivserfarenhet av Officepaketet - Ha arbetslivserfarenhet av att installera och felsöka datorer - Ha god social förmåga att hantera kundrelationer på bra sätt.Du skall ha hög servicekänsla, flexibel och ordningsam.Du måste kunna börja senast 1:a December!