Helpdesktekniker till IT-tjänsteföretag

Arbetsbeskrivning

Wise IT AB

Arbetsbeskrivning
I rollen som helpdesktekniker / first line support kommer du att sitta i kundens servicedesk och ha första kontakt med kunden och förväntas lösa 80 % av de inkommande ärendena. Du kommer ta emot probleminformation, utvärdera och komplettera informationen i dialog med kunder samt skapa och kommunicera din tekniska lösning både till kunder och till tekniker.
Företaget supporterar större företag och du som helpdesktekniker kommer att ingå i ett mindre team som har ansvar för ett företag eller en kund.

Vi erbjuder dig

På detta uppdrag kommer du att få sitta i fina lokaler nära vattnet i centrala Stockholm. Dina medarbetare kommer att vara ett härligt gäng av andra grymma helpdesktekniker som är sociala och engagerade i sitt arbete. Företaget du kommer att sitta på är globalt verksamt och väletablerat på marknaden. De är Nordens största IT-tjänsteföretag och erbjuder helhetslösningar för både privat och offentlig sektor.

Många av våra konsulter jobbar redan hos denna kund och beskriver det som en trivssam och utvecklande arbetsplats. För rätt person finns det goda möjligheter till fast anställning.


Utbildning/Erfarenhet
Vi söker dig som:

- Är en stjärna på support och trivs med kontakten med människor
- Har tidigare erfarenhet från IT-yrket och jobbat i en telefonsupport
- Har erfarenhet från ett eller flera ärendehanteringssystem
- Vana av arbete i Active Directory

Meriterande är även om du jobbat med felsökning, problemhantering samt har erfarenhet av att jobba med ITIL-processer.

För denna tjänst är det av stor vikt att du som person är stresstålig och strukturerad. Det är viktigt att du är social och trivs med att ha nära kundkontakter då detta är en central del av arbetet. Du är även tålmodig och har en pedagogisk ådra för att kunna hjälpa kunderna på bästa möjliga sätt.

Vill du bli en av oss?
Sök då tjänsten genom att klicka på knappen och följ anvisningarna.
Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna vår konsultchef Anne Eklöf på telefon 08- 555 350 62

Välkommen med din ansökan!

Sökord: helpdesk helpdesktekniker first line support 1st line support servicedesk

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 27 juni 2013

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024