OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten IT-Resurs AB är en av Sveriges ledande bemanningsföretag inom IT.Vi finns i hela landet och erbjuder tjänsterna personaluthyrning, rekrytering, konsultförmedling samt personalomställning inom vårt kompetensområde.IT-Resurs ingår tillsammans med Resurs Bemanning AB och Resurs Care AB i Resurs CNC AB, en av Sveriges ledande bemanningskoncerner.Resurs CNC AB är ISO-certifierade och är ett auktoriserat Bemanningsföretag.Läs mer om oss på www.itresurs.se.Tjänsten som helpdesktekniker innebär ett utvecklande och varierande arbete för dig som är tekniskt lagd.Din huvuduppgift är att hjälpa IT-användare med dagliga problem och detta görs via telefon/remote. I arbetsuppgifterna ingår felsökning både på hård- och mjukvara, installation och konfigurering av datorer samt kringutrustning, kontohantering i Active Directory samt diverse andra vanligt förekommande supportuppgifter.Alla ärenden registreras i ett ärendehanteringssystem. Krav på arbetssökande För att vara kvalificerad ser vi gärna kunskap inom följande områden: Windows XP klientsystem, kunskaper om kontohantering i Active Directory, goda kunskaper om hårdvara, kunskaper om installationer och felsökning av både hård- och mjukvara samt erfarenhet av ärendehanteringssystem.Du har 1-2 års erfarenhet av helpdeskarbete via telefon/remote. För att lyckas som helpdesktekniker är du beredd att kavla upp ärmarna och hjälpa en IT-användare i nöd.Du en social person som tycker om att arbeta med människor. Rollen som helpdesktekniker ställer höga krav på stresstålighet och prioriteringsförmåga då IT-användarna ofta är stressade och vill ha snabb hjälp.Du är dessutom engagerad och noggrann i dina arbetsuppgifter. Vill du bli en av oss? Då är första steget att söka tjänsten.Detta gör du enklast genom att gå in på www.itresurs.se och registrera Ditt CV och ansökan.________________________________________________________ Lite flitigare Vi brukar säga att vi är lite flitigare.Det handlar inte om att vi jobbar en massa övertid.Det handlar om att vi är engagerade i vad vi gör.Och att vi trivs på jobbet.Det är nämligen den personliga inställningen som avgör om man lyckas.Det är därför våra kunder gillar oss.Och vi gillar dem.När vi söker medarbetare letar vi efter dem som också har den inställningen.Fler som vill jobba lite hårdare, skratta lite mer och vara lite flitigare.Vi gläds åt vårt höga Nöjd-Medarbetar-Index som visar att konsulterna på IT-Resurs gillar sitt jobb.