OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.
Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige. Mölndals stad har ca 5 000 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals ca
70 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?
IT-avdelningen i Mölndals stad består av enheten för Utveckling och Förvaltning samt enheten för IT-drift och Support. Totalt är vi cirka 38 medarbetare vars uppgift är att bidra till en väl fungerande organisation för våra verksamheters bästa och vi arbetar aktivt för att vara Bästa möjliga IT-avdelning. Varje dag.
Vi söker nu en Helpdesktekniker till enheten IT-Drift och Support. Enheten består av 20 med-arbetare och ansvarar för:
• IT-infrastruktur
• Klient
• Datakommunikation
• IT-Helpdesk
• På platsen support
• Beställning & Leverans
ARBETSUPPGIFTER
Mölndals stad är inne i ett expansivt skede och digitalisering står högt på agendan. En ny digitaliseringsstrategi för åren 2021 - 2023 har antagits som pekar ut vägen för den digitala transformationen i Mölndals stad.
Vi behöver skapa förutsättningarna för att realisera kommunens ambition kring digitalisering för att skapa bästa möjliga service till våra invånare och näringsliv. Vi behöver också skapa möjligheter för att klara kommunens tillväxt genom att etablera mer effektiva arbetssätt. Digitaliseringen är en avgörande framgångs- och förändringsfaktor när det kommer till hela stadens verksamhetsutveckling.
Rollen Helpdesktekniker är del i organisationen där du tillsammans med dina kollegor stöttar upp organisationen med IT-support. Arbetet sker i en Windows baserad miljö och problemen rör både klientapplikationer och verksamhetsspecifika applikationer och system. Arbetet innefattar dator samt behörighetsrelaterade ärenden.
Organisatoriskt är du en del av första linjens support.
• Agera första kontakt med verksamheter vid IT support
• Support via telefon, mail, fjärrstyrning
• Support av telefonisystem
• Hantera ärenden via ärendehanteringssystem
• Felsökning och teknisk problemlösning av allt ifrån klienter, nätverk och applikationer
• Hantera konto- och behörighetsadministration
• Hantera beställningar av konton samt behörigheter
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av IT och Telefoni. Du är flytande i svenska i både tal och skrift. Du har avslutad gymnasieutbildning. Meriterande om du har en eftergymnasial utbildning gällande IT-support även tidigare arbete inom IT-support.
Som person har du driv och god initiativförmåga. Du är ordningsam och engagerad och har lätt för att med god pedagogisk förmåga skapa förståelse för hur ärende hanteras. Du har god kommunikativ förmåga och skapar förutsättningar för ett tydligt och effektivt arbetssätt för dig själv och din omgivning. Har lätt för att söka information för att kunna ge en bra service samt support. Du är en lagspelare.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Göran Persson
031-315 25 31
Annika Samuelsson
031-315 25 33
Josef Kelilnejad
031-315 25 32
Martin Levin
031-317 25 81
Enhetschef Teleenheten Peter Storgaard
031-315 35 51
Samordnare Andreas Lindhardt
031-315 35 41