Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Mölndals stad har en centraliserad organisation för IT och digitalisering som tillhör Stadsledningsförvaltningen. Avdelningen betecknas, Digitaliserings och IT-avdelningen och består av en ledning och två enheter, Utveckling och förvaltning samt IT-drift och support.

Digitaliserings och IT-avdelningens ledning har som uppdrag att arbeta strategiskt och ansvara för en väl fungerande IT-verksamhet samt att föra digitaliseringen framåt i staden. Genom analyser och uppföljning ansvara övergripande över IT-infrastrukturen och IT-säkerheten samt etablera övergripande arbetet avseende framtagande och efterlevnad av stadens digitaliseringsstrategi.

Enheten för utveckling och förvaltning har som uppdrag att utveckla och förvalta stadens system samt driva digitaliseringen framåt i staden genom dialogstöd i projekt eller koordinering. Enheten ansvarar även för automatisering av övergripande processer samt integration.

Enheten IT-drift och support har som uppdrag att ansvara för den dagliga driften och fokusera på kundnyttan samt att tillgodose stadens behov av ett väl fungerande och stabil IT miljö. Enheten ansvarar också för att hjälpa stadens användare med god IT support och förse dem med den IT utrustning som krävs för att de ska kunna utföra sitt arbete.

Avdelningen hanterar kontinuerligt en mängd ärenden som registreras, analyseras och prioriteras för att därefter bearbetas beroende på vad ärendet avser. Bland de större inflödena av ärenden finns beställningar av produkter, tjänster och funktioner jämte begäran om teknisk service och support.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en Helpdesktekniker till enheten IT- Drift och Support. Enheten består av ca 20 medarbetare och ansvarar för:

• IT-infrastruktur
• Klient
• Datakommunikation
• IT-Helpdesk
• På platsen support
• Beställning & Leverans

I rollen som Helpdesktekniker stöttar du tillsammans med dina kollegor upp organisationen med IT-support. Arbetet sker i en Windowsbaserad miljö och problemen rör både klientapplikationer och verksamhetsspecifika applikationer och system. Arbetet innefattar dator samt behörighetsrelaterade ärenden. Organisatoriskt är du en del av första linjens support.

Exempel på arbetsområden:
• Första kontakt med verksamheter vid IT support
• Support via telefon, mail, fjärrstyrning
• Support av telefonisystem
• Hantera ärenden via ärendehanteringssystem
• Felsökning och teknisk problemlösning av allt ifrån klienter, nätverk och applikationer
• Hantera konto- och behörighetsadministration
• Hantera beställningar av konton samt behörigheter

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av IT och telefoni. Du har avslutad gymnasieutbildning och meriterande är om du har eftergymnasial utbildning gällande IT-support och/eller erfarenhet av arbete inom IT-support. Du är även flytande i svenska i både tal och skrift.

Som person har du driv och god initiativförmåga. Du är ordningsam och engagerad och har lätt för att med god pedagogisk förmåga skapa förståelse för hur ärende hanteras. Du har god kommunikativ förmåga och skapar förutsättningar för ett tydligt och effektivt arbetssätt för dig själv och din omgivning. Du har även lätt för att söka information, för att kunna ge en bra service samt support. Då vi arbetar teamsbaserat vill vi även att du har god samarbetsförmåga och ser dig som en lagspelare.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Göran Persson
031-315 25 31
Annika Samuelsson
031-315 25 33
Josef Kelilnejad
031-315 25 32
Martin Levin
031-317 25 81
Enhetschef Teleenheten Peter Storgaard
031-315 35 51
Samordnare Andreas Lindhardt
031-315 35 41

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mölndals stad, IT-avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2022
  • Ansök senast: 9 oktober 2022

Besöksadress

43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
MÖLNDAL, 43182

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024