Helpdesktekniker till myndighet i Stockholm

Helpdesktekniker till myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du en självständig och samarbetsvillig IT-tekniker som letar efter ditt nästa uppdrag? Här erbjuds en roll på en trygg och stabil myndighet med goda utvecklingsmöjligheter. Låter det lockande? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
Om tjänsten
Perido är nu på jakt efter en helpdesktekniker till vår kund, en myndighet med kontor beläget i Solna. Tjänsten är heltid och viss möjlighet till distansarbete finns.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som helpdesktekniker kommer du arbeta med 1st line support på avledningen för verksamhetsutvecklingsstöd. Enheten ansvarar för att tillhandahålla, driva och utveckla en modern och serviceinriktad it-support för myndighetens medarbetare och organisation. Inom enheten finns också en funktion för att ge tekniskt inriktad användarsupport för myndighetens digitala tjänster till externa målgrupper.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ge teknisk support till externa målgrupper
Skicka ärenden vidare till andra eller tredje linjens support
Registrera ärenden i myndighetens ärendehanteringssystem

Dina egenskaper
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete i en servicedesk eller supportteam, och ett genuint IT-intresse. Du är en lösningsorienterad och självgående person som har förmågan att driva ditt arbete framåt. Det är också viktigt att du har lätt för att kommunicera kring teknisk information på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Högskoleutbildning inom IT eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Meriterande:
Genomfört ITIL 4 Foundation

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 6 månader, med god möjlighet till förlängning. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34136 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2023
  • Ansök senast: 21 oktober 2023

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024