Helpdesktekniker till myndighet i Sundsvall

Helpdesktekniker till myndighet i Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som vill jobba inom helpdesk på en myndighet i Sundsvall! Arbetet avser första linjens support.

Start: Senast 1 december 2022
Slut: 31 augusti 2023
Omfattning: Heltid
Stationeringsort: Sundsvall

Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork men arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten
Uppdragets innehåll:

Uppdraget innebär att leverera support för teknisk infrastruktur och teknik. I arbetsuppgifterna ingår att bemanna helpdesk, vilket innefattar telefonsupport, bemanning av servicedesk och service på plats i Kundens lokaler. Helpdesk har sin mesta kontakt med interna kunder i huset men det förekommer även extern kundkontakt. Helpdesk har ansvar att hantera och registrera it-relaterade ärenden i ett ärendehanteringssystem. Grunden i ärendehanteringen bygger på ITIL-processerna, event, incident, problem och request.

Vanliga arbetsuppgifter handlar om att supporta Kundens cirka 650 interna användare med arbetsplatsnära it där vi har Windows 10 som operativsystem och Microsoft Exchange som mejlsystem. Det kan vara allt från att hjälpa användare som inte får igång sin pc eller kan skriva ut sina dokument till att guida och visa hur man kopplar upp ett Skype-möte. Uppdraget består också av att uppdatera användarinformation i vårt Microsoft AD. Dessutom ingår extern support och hantering av ärenden gällande tekniska fel rörande våra e-tjänster, denna support hanterar vi i huvudsak över telefon där kunderna ringer in till myndigheten. Helpdesk ansvarar för att registrera ärenden och agera första linjens support.

Din profil
Vi söker dig som har kompetens inom de delar som nämns ovan i uppdragets innehåll.

Vidare ska du ha:
- gymnasium eller likvärdig utbildning och minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin
- goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
- grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
- kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
- kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Du har god förmåga att samarbeta, är lyhörd, drivande och arbetar självständigt.

Ansökan
Skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2022
  • Ansök senast: 8 november 2022

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024