OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett brinnande intresse för teknik och IT? Är du duktig på att förklara tekniska problem för andra? Beskriver andra dig som social och utåtriktad? Då kan det här vara uppdraget för dig!
Om tjänsten
Perido söker en helpdesktekniker för uppdrag hos vår kund, en myndighet som arbetar inom utbildningssektorn. Uppdraget är placerat på kontoret i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som helpdesktekniker kommer du att hjälpa användare med problem som kan uppstå i deras dagliga arbete vid datorn. Du ingår i myndighetens servicedesk och ger support i direkt kontakt med kund via telefon och ärendehanteringssystem. Till skillnad från övriga i teamet, som supporterar interna medarbetare, kommer du supportera externa målgrupper. Ärenden berör främst kringutrustning, operativsystem, nätverk samt informationssäkerhet. Du kommer även delta i support av mer avancerade ärenden som kräver djupare analys och felsökning där dina tekniska kunskaper sätts på prov.
Tjänsten kommer även innefatta samordning och koordinering och vi ser därför gärna att du har någon form av tidigare erfarenhet som gruppledare eller liknade.
Dina egenskaper
Vi tror att du som söker det här uppdraget har lätt för att sätta dig in i tekniska problem och på ett pedagogiskt sätt kan förklara problem för andra. Du har ett noggrant arbetssätt och besitter en god kommunikativ förmåga som du här får användning av i den dagliga kontakten med kunder och kollegor som behöver din hjälp. Dessutom besitter du goda ledaregenskaper och har dokumenterad erfarenhet av samordning. Här erbjuds du med stort intresse för IT ett uppdrag på en spännande myndighet med möjlighet att få värdefulla erfarenheter i rollen som tekniker.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
· Högskoleutbildning inom dataområdet (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig datautbildning
· Minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
· Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet.
· Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk).
· Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt.
· Arbetat som gruppledare eller motsvarande samt dokumenterad erfarenhet av samordning
· ITIL v3 eller v4 certifikat
· Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Plus i kanten:
· Erfarenhet av Nilex Service Platform som ärendehanteringssystem
· Kunskap om att sammanställa rapporter och att göra ärendeanalyser
· Arbetat med ärendeövervakning och ärendeuppföljning
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-06-08 med god chans till förlängning. Tillträde 2020-06-09.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31732 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.