Helpdesktekniker till servicedesk i Malmö - nattjobb

Arbetsbeskrivning

Nattuggla sökes för jobb i 24-7 servicedesk!

Tillsammans med teamet med nattpersonal kommer du hjälpa användare på andra sidan jordklotet med IT-relaterade problem. Du hanterar ärenden via telefon, mejl och i viss mån chatt. Du kommer arbeta i ärendehanteringssystem där du sorterar och prioriterar ärenden i takt med att de kommer in. Fokus är givetvis på att lösa ärendet, men om detta ej är möjligt skickar du vidare det till någon annan inom organisationen. Felsökningen sker främst i Windowsmiljö.

För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha ett genuint tekniskt intresse och vilja hjälpa andra människor med deras IT. Problemlösning är din grej och det här med metodisk felsökning tycker du är spännande! Kanske har du arbetat i Active Directory, O365 eller andra tekniska system och applikationer tidigare. Troligtvis har du skaffat dig kunskap om ovanstående från arbetslivet alternativt utbildning. Ett driv att vilja lära dig och en nyfikenhet som heter duga är ett måste.

Hur är det att jobba natt? Du jobbar några dagar för att sedan vara ledig i lika många dagar. Att jobba natt gör att det är extra viktigt att följa sömn och matrutiner. Ett hett tips är exempelvis att inte äta någon tyngre mat under natten. Även en bra mörkläggningsgardin har vi hört är att föredra för att kunna sova gott när man kommer hem efter nattens pass! Du sitter aldrig själv och jobbar på natten, ni är några stycken som är på kontoret samtidigt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gigstep
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2021
  • Ansök senast: 16 maj 2021

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024