OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund med kontor precis utanför tullarna söker vi en servicedesktekniker. Kontoret är modernt och ligger nära vattnet, perfekt läge att ta med lunchen ut och njuta av de sista solstrålarna.
Att arbeta som Wise IT konsult
Din vardag
Du kommer ingå i en stor servicedesk som ger support till företagets interna användare. Dina kollegor är cirka 50 supporttekniker totalt, i blandade åldrar och kön. Hela gruppen sitter på samma plan i ett öppet landskap med managementkonsulter och teamleaders/coachar tillgängliga i närheten. Det är en stor men ändå lugn desk med rimlig ljudnivå (vilket headsets med ljudisolering i klass för sig är med och bidrar till).
Dina verktyg är telefon, fjärr och mejl. Du kommer att få en 2 veckor introduktion och även mejlutbildning några veckor in i anställningen. Exempel på ärenden som inkommer kan vara allt från webbläsare som inte går att öppna till invecklade fel i de interna systemen. Den tekniska svårighetsnivån ligger på allt från lätta fel till knepigare där du får ta hjälp av kollegorna.
Passar du för rollen?
Personen som passar in på den här arbetsplatsen är en social tekniker. En kille eller tjej med koll på tekniken men desto viktigare har den sociala förmågan. Du är en medarbetare som kommer in på kontoret med energi som smittar. En klippa helt enkelt som är där, är i tid och gör det du ska.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathias Linarfve
Malin Reisner
Malin Reisner
johanna nybom
Rebecca Levy
Jon Persson
Linda Mukka
Olivia Rehn
Catarina Andersson
Mathias G