OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du breda tekniska kunskaper och tycker om problemlösning? Tycker du det är roligt att prata med människor och ha mycket kundkontakt? Söker du dessutom jobb i Södertälje? Då har vi tjänsten för dig! Perido söker en person till ett välkänt internationellt företag med placering i Södertälje. Här kommer du att jobba som Helpdesktekniker och ingå i supportteamet som i dagsläget består av 15 medarbetare. Din uppgift är att svara på enklare tekniska frågor och lösa problem via telefon, e-mail och remoteverktyg. Det kan också hända att du får göra djupdykningar i lite mera komplexa tekniska problem och själv försöka klura ut en lösning på problemet. Kravprofil - Eftergymnasial utbildning inom data - Arbetslivserfarenhet av support/helpdesk - Goda kunskaper i Office-paketet, Outlook, Remedy, Windows XP och Windows Vista - Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska - Mycket meriterande med goda kunskaper i portugisiska, franska eller holländska Du är en analytisk problemlösare som är engagerad i allting du gör och du trivs i en miljö där du får arbeta och umgås nära andra människor. Du kan kommunicera mot användare med begränsad teknisk förståelse och du vet vad det innebär att ge god service. Du talar och skriver också flytande engelska då du kommer att jobba i en internationell miljlö.