OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du om att ge service i världsklass och är nu intresserad av att bredda dina kunskaper i ett meriterande myndighetsuppdrag? Har du tidigare erfarenhet inom service-, support- eller helpdeskområdet och trivs dessutom bra i Microsoftmiljö? Då är det dig vi letar efter!
Beskrivning
Perido söker en helpdesktekniker för ett konsultuppdrag hos vår kund. Kunden är en statlig myndighet med långa traditioner och jobbar bland annat med att skapa stabilitet i samhällsekonomin. Tjänsten är placerad i centrala Stockholm.
I denna utvecklande tjänst kommer du att arbeta med teknisk support och problemhantering för myndighetens IT-lösningar. I detta ingår bland annat hantering av användarförfrågningar, svara på mail och samtal, och att skapa ärenden i felhanteringssystemet. Dessutom får du här möjlighet att jobba med installation och konfiguration av datorer, samt operativt arbeta med hårdvara hos dina medarbetare.
Du som söker har lätt för att engagera dig och gillar att ge service av högsta kvalité. Vissa dagar inkommer många incidenter och problem och det är därför viktigt att du är stresstålig och är van med att arbeta i ett högt tempo. Vidare är det värdefullt om du är en nyfiken person som gärna lär dig nya saker för att bredda ditt kunskapsregister! Är det här uppdraget för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil
-Gymnasiekompetens, eftergymnasial utbildning inom IT är meriterande
-Några års erfarenhet av service/support/helpdesk
-Meriterande med goda kunskaper i Windows 7, Office 2010, Lync, AD och nätverk
-Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Registerkontroll genomförs vid tillträde.
Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag, start 2013-08-05 till och med 2014-02-05, möjlighet till förlängning. Heltid, timlön.
Ansökan
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer
8952DB
Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se