Helpdesktekniker/Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Riksantikvarieämbetet är en statlig myndighet med cirka 400 medarbetare, som har ansvar för frågor som rör kulturmiljö och kulturarv. Vår uppgift är att vara pådrivande och samlande i kulturarvsarbetet och verka för att kulturmiljön bevaras, berikas och brukas på bästa sätt. Myndighetens verksamhet innefattar olika typer av insatser till skydd för kulturarvet, med kunskapsbyggnad och kunskapsförmedling, vård och konservering, myndighetsarbete och arkeologisk uppdragsverksamhet som viktiga beståndsdelar.

Administrativa avdelningen leder och samordnar det administrativa stödet inom myndigheten. Den består av enheterna för personal, ekonomi, service, IT, juridik samt en ledningsfunktion.
Till IT-enheten, med placering i Visby, söker vi nu en Supporttekniker.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är placerad i IT-enhetens ServiceDesk där du främst kommer att arbeta i First-line

Tjänsten innebär att:
- Vara mottagare av IT-relaterade ärenden och via telefon och remote verktyg avhjälpa fel eller handleda användare i myndighetens IT-miljö med en lösningsgrad på ca 75%.
- Avhjälpa fel/felanmälan på hårdvara såsom t.ex. PC och Mac
- Kringutrustning såsom, skrivare, mobiltelefoner och läsplattor
- Användarstöd i standardsystem exempelvis Office 2010, GroupWise, Windows 7.
- Upprätta felsökningsdokumentation och lösningsinformation.
- Vara informativ samt kommunicera i interna kommunikationskanaler.
- Övervakning av system och nätverk.
- Administration av användare och resurser i eDirectory och Active Directory.

KVALIFIKATIONER
Du har en djup teknisk kompetens gällande Windowsbaserad klientmiljö och bred förståelse för server och infrastruktur och jobbar strukturerat med felsökning. Du har en hög servicenivå och gillar kontakten med människor. Du jobbar både med klienter och servrar och söker utmaningen i att hjälpa människor i deras IT-miljö. Du har god förståelse för ett processinriktat arbetssätt enligt ITIL.Du talar och skriver på flytande svenska.

Du är en lagspelare som har ett genuint intresse för teknik och felsökning samt tycker om att lösa problem, är flexibel, ser möjligheter och är bra på att förklara på ett pedagogiskt sätt. Du är ansvarskännande, tar egna initiativ och har gott omdöme. Du har en mycket god samarbetsförmåga, är kommunikativ och är förtroendeskapande mot både kunder och kollegor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per Dahl, enhetschef
08/5191 8000
Therése Linder, personalhandläggare
08-5191 8000
Catrin Rigefalk, ST-Kultur
08-5191 8000
Malin Blomkvist, enhetschef
08/5191 8000
Karin Sterner, systemansvarig
08/5191 8000
Matilda Karlsson, SACO
08/5191 8000
Robert LANG, ST
08-5191 8000
Jesper Andersson
08-5181 8000
Anders Karlsson
08-5191 8000
Madeleine Juniwik
08-5191 8000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksantikvarieämbetet STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tjänsten är en visstidsanställning t o m 2015-01-31 med start omgående eller enligt överenskommelse. Eventuellt finns möjlighet till förlängning. Tjänsten är placerad i Visby.
  • Publicerat: 29 oktober 2013

Besöksadress

Storgatan 41 11484 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 5405
STOCKHOLM, 11484

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024