Helpdesktekniker/Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

IT-avdelningen vid Örebro universitet söker Supporttekniker för kortare vikariat:

Supporttekniker för arbete i 1:a och 2:a linjen. Det innebär telefon support och problemlösning via telefon och fjärrstyrning till samtliga anställda vid universitetet. Samt på platsen service och hjälp till användare.

Utbildning, kvalifikationer, erfarenhet som krävs:
Vi ser gärna att du har teknisk utbildning, och erfarenhet av arbete med ovanstående arbetsuppgifter. Erfarenhet av arbete med PC med gärna också Mac.

Teknisk kompetens som krävs och kommer att användas i tjänsten: (data, system, växel etc)
Universitetet har en datormiljö som till största delen är PC baserad med operativsystem Windows XP. Det finns vissa områden där användarna har Mac.

Språkkunskaper som efterfrågas:
Svenska och engelska

Personliga egenskaper som tjänsten kräver:
Arbetet är till stor del service inriktat och ställer krav på förmågan att möta olika personligheter både per telefon och i personliga möten. Det förutsätter också en pedagogisk läggning när det gäller att möta användare på olika nivåer.

It chef Ann Öhrn kan ge mer upplysningar om
arbetet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Universitet
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 10 november 2009
  • Ansök senast: 20 november 2009

Postadress

Fakultetsgatan 1
ÖREBRO, 70182

Liknande jobb


IT-Supporttekniker

IT-Supporttekniker

5 november 2024

Servicedesktekniker

Servicedesktekniker

5 november 2024