Helpdesktekniker/Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Hjälpa IT-användare med dagliga problem via telefon/remote men även på plats hos användaren. Felsökning av både hård- och mjukvara, installation, uppsättning och konfigurering av datorer samt kringutrustning och kontoupplägg. Registrering av ärenden i ärendehanteringssystem.

Skapa rutinbeskrivningar och handledningar för våra intrerna arbetssätt samt handledningar för våra kunder i vår självhjälpsportal. Skriva texter för publicering på på vårt intranät samt uppdatera tjänstekatalog/produktkatalog.

Supporten är öppen 08.00-16.30 och man hjälps åt att bemanna.
Arbetet är utvecklande och varierande för dig som är tekniskt lagd och tycker om att hjälpa andra människor.

Önskad kompetens:
Minst ett års erfarenhet av Helpdesk/ServiceDesk och supportjobb. Gärna kunskap inom följande områden:
Windows XP
Active Directoriy (kontohantering)
Installation och felsökning
Hantering av skrivare och övrig kringutrustning
Office 2003
Outlook
ITIL
Episerver

Social och utriktad person. Vana att hantera kunder via telefon och fjärrstyrning. Brett teknistk kunnande och intresse. Stresstålighet, prioriteringsförmåga. Kunskap om webbpublicering, Flexibel, god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lantmäteriet
  • 3 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 22 april 2010
  • Ansök senast: 31 december 2010

Liknande jobb


IT-Supporttekniker

IT-Supporttekniker

5 november 2024

Servicedesktekniker

Servicedesktekniker

5 november 2024