Helpdesktekniker/Supporttekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.



Vill du ta nästa steg i din karriär som IT-supporttekninker eller är du en nyexaminderad IT-stjärna? Då har vi en tjänst som passar dig!

Som IT supporttekniker på Biltema Sweden AB består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av att hjälpa och supportera varuhusen i Sverige.

I rollen ingår support av mjukvara, såsom kassasystem och Microsoft Office. Du hjälper till med:

användarhantering, felsökning av problem med datorer och nätverk
installation av hård- och mjukvara, vissa inköp och eventuella reklamationer av hårdvara
testning av nya versioner av programvaror i testmiljö samt dokumentation av manualer mm.
övrig kringutrustning t ex skrivare, scanners och handdatorer.
Du kommer vara placerad i Biltemas modernaste varuhus i Partille men ha kollegor från Luleå i norr till Malmö i söder. Kontakten sker därför främst via telefon och mail, med stöd av ärendehanteringssystem.

Organisationen är platt och prestigelös där du kommer arbeta med både enklare men även mer avancerade ärenden. Det kommer förekomma koordinering gentemot utvecklare för våra interna funktioner såsom web mm. Schemalagd arbetstid förekommer.

Att jobba på Biltema Sweden AB ska vara utvecklande och spännande. Vi har ett högt tempo där det hela tiden händer nya saker.

Arbetsuppgifterna är varierande och ansvarsfulla med stora möjligheter att påverka.

 

Om Dig

För att du ska trivas i den här tjänsten ser vi helst att du har relevant utbildning eller erfarenhet av att arbeta med IT-support. Du hanterar svenska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har kunskaper om: 

Windows 10
Kassasystem
Microsoft server operativsystem
Active Directory
Nätverk
Serverapplikationer (SharePoint, SQL server, Exchange)
 

Som person är du orädd, trygg och trivs med ett högt arbetstempo med fokus på service. Du tycker om att arbeta i team och samarbetar gärna med dina kollegor som kommer att sitta både i Partille och i Helsingborg. Då du kommer att hantera många och varierande arbetsuppgifter behöver du kunna arbeta strukturerat, vara noggrann samt kunna prioritera. Det är även viktigt att kunna utrycka sig på svenska i tal och skrift. Är du dessutom flexibel och prestigelös kommer du att trivas hos oss.

Givetvis delar du Biltemas värderingar  Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet .

 

Sista ansökningsdag : 2024-08-31

OBS! Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan.

 

Arbetsplats/placering : Partille, Arenavägen 17-19
Anställningsform:  Heltid
Lön:  Enligt överenskommelse

Har du frågor kring tjänsten kontakta: biltema@biltema.com      

Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev via vår jobbsökarsida och registrera din ansökan via Biltemas hemsida.

Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Torbjörnsdotter
+46 104901535

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Biltema
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juli 2024
  • Ansök senast: 31 augusti 2024

Besöksadress

August Strindbergs gata 5
None

Postadress

Garnisonsgatan 26, 2nd FL
Helsingborg, 25466

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024