OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Framtiden letar efter dig med tekniskt intresse som vill få mer erfarenhet av enklare datasupport. Framtiden är ett konsultföretag. Våra konsulter utgörs av personer i pågående högskolestudier samt färdiga akademiker vilka nyligen har avslutat sina studier. Vår företagside är att minska avståndet mellan våra konsulter och företag. Detta åstadkommes genom att Framtiden erbjuder kompetent personal i form av Sveriges vassaste studenter och färdiga akademiker, antingen för konsulting eller för rekrytering. På det sättet bereds våra konsulter möjligheten att stifta bekantskap med det näringsliv som sedermera blir arbetsliv. Om kunden: Företaget är en av världens ledande leverantörer av IT tjänster. I mer än 45år har de levererat innovativa lösningar med hjälp av ledande teknologier och spetskompetens inom IT. Med så lång erfarenhet i branschen vet de att varje kund är unik och att de kan hjälpa deras kunder att nå mätbara resultat och framgång. I koncernen finns det 85000 anställda varav ca800 i Sverige. Företaget har etablerats sedan början av 90-talet i Sverige. Företaget har expanderat mycket de senaste åren och tagit betydande marknadsandelar. Arbetsuppgifter och omfattning: Du kommer som Helprunner att göra enklare felsökningar som exempelvis att kontrollera om någonting är felkopplat, frånkopplat i enhetshanteraren eller om det är ett handhavande fel. Du kommer även ibland att arbeta med att förnya datorer i form av hårdvarubyte mm. Då kan du få plocka upp en maskin koppla upp den mot nätverket och kontrollera att allting fungerar. Skallkrav: Vi tror att du har Pc kunskap i form av installation och felsökning. Du kan antagligen XP och operativsystem i allmänhet. Meriterande krav: Körkort Personliga egenskaper: Du är bra på Service och att Hantera andra människor. Ibland behöver kanske du behöver kunna hantera missnöjda kunder på ett bra och smidigt sätt. Du är antagligen smidig i mötet med kund och kan låta det vara om kunden exempelvis är irriterad eller oförskämd. Du ska vara vår kunds ansikte utåt mot sina kunder. Vi tror att du är Självgående och kan ta för dig och vara kreativ trotts bristfällig information.