OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om bolaget
Vi på Helsingborg Arena & Scen AB har hela staden som vår arbetsplats. Vi skapar upplevelser, möten och evenemang med variation och bredd. Både för helsingborgare och besökare varje dag, året runt. Många av evenemangen sker i stadsrummet men huvudsakligen på stadens idrottsarenor och kulturinstitutioner. Helsingborg Arena, Sofiero slott och slottsträdgård, Helsingborgs Konserthus, Helsingborgs stadsteater och Helsingborg Convention & Event Bureau ingår i bolaget som är helägt av staden. Bolaget har därtill en produktionsavdelning för evenemang, drift och service samt centrala funktioner för marknadsföring och kommunikation, ekonomi, HR och administration. Även den kommande stadsmässan H22 ingår i bolagets uppdrag.
Om oss
Moderna Helsingborg Arena sjuder av liv och rörelse från morgon till kväll. Med runt 300 000 besök varje år till cirka 120 idrotts- och nöjesevenemang, möten och kongresser är den en av regionens främsta spelplatser. Den flexibla arenan kan anpassas efter önskemål och byta skepnad från sober bankettsal för över 1 000 sittande gäster till fartfylld scen för melodifestivalen. Vi som arbetar här är lösningsorienterade, proffsiga och tar egna initiativ. Vi levererar hög kvalitet i varje detalj och service i toppklass. Att erbjuda kreativa lösningar till våra kunder är en del av vårt framgångskoncept.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten innebär att man har en viktig roll i att göra ett besök på Arenan till något alldeles extra och leverera god service gentemot våra besökare. Servicen under de olika evenemangen i huset är en central del och något våra besökare ställer minst lika höga krav på som evenemanget i övrigt. Vi vill att besöket skall vara minnesvärt och att servicen är något man pratar om med nära och kära en lång tid efter evenemanget.
Som arbetsledare blir du tilldelad en arbetsstation att organisera och leda personal i, arbetsstationen varierar mellan bar, café, kiosk, garderob, biljettlucka och publikvärdskap. Här har du ett väldigt nära samarbete och är stöd till våra ansvariga under ett genomförande. Tillsammans ska ni ha ett stort fokus att driva verksamheten effektivt och säkerställa gästernas och personalens välbefinnande.
I rollen som arbetsledare ställs höga krav på att leda och organisera personal, hålla en hög nivå på värdskapet, välkomna och ta emot besökarna, berätta vad som erbjuds och svara på frågor. Huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbetsleda evenemangspersonal, kassa- och biljettförsäljning, servering, köksarbete, förbereda och sköta om faciliteten i trevligt och inbjudande skick. Arbetsuppgifterna innefattar bankning, kassarapporter, utvärdera genomföranden och rapportera till ansvariga. Arbetsplatsen är till stor del på Helsingborg Arena men kan även innebära arbete på annan plats där bolaget har verksamhet.
Vem är du?
Vi ser att du har erfarenhet inom servicebranschen. Kärlek och stolthet till serviceyrket är ett måste, liksom förmågan till ett naturligt värdskap. För dig är det lätt att ta kontakt och prata med alla människor och du har goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har en mycket god samarbetsförmåga och trivs med att leda och utveckla andra. Vidare är det av stor vikt att du är öppen för en väldigt varierande arbetsdag och brinner för att leverera en fin serviceupplevelse oavsett om du arbetar i garderob eller i bar. Vi ser att du är noggrann, lösningsorienterad och trivs med varierande arbetstider där arbetet ofta kräver ett högt tempo.
Övrig information
Anställningsform: Intermittent visstidsanställning
Tillträde: Snarast
Sista ansökningsdatum: 19 november, urval och intervjuer sker löpande.
Läs mer om bolaget på:
www.stagebackstage.se