OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppdraget aver en ca 50% tjänst till att börja med.
Ekonom i grunden som kan utföra diverse administrativa tjänster så som
Arbetsorderhantering
Faktureringsunderlag, fakturering sköter Björn
Löpande bokföring och lönehantering
Projektredovisning, sätta upp och avsluta projekt etc
Leverantörsfakturahantering och betalningar
Moms och skattedeklarationer löpande
Inköpshantering så som lägga beställningar till leverantör, prisförfrågan och söka bättre avtal etc
Drift & underhåll dokumentation. Kvalite och miljö, KMA dokumentering
Erfarenhet från entreprenad och servicebranschen - detta avser två bolag inom samma grupp som arbetar med el och automation och klimatsystem (i alla typer av fastigheter). Kunskap inom ekonomi är krav och duktig på ekonomisystem samt trygg med att sätta upp processer och arbetsrutiner i system. Kunna utveckla och förbättra flöden och arbetssätt och hålla ordning. vara kommunikativ och förmedla information till de som kan vara berörda. Ta egna initiativ och driva sitt eget arbete då tjänsten kräver att man kan vara självständig och ta tag i det som behövs. Intresse för data/IT är intressant (webb sida, marknadsföring etc)
Rollen arbetar ihop med VD/projektledare och det finns möjligheter att påverka och utveckla tjänsten ihop med bolagens utveckling.