OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Helsingborgs Kyrkogårdsförvaltning söker en Driftchef teknik
Helsingborgs Kyrkogårdsförvaltning ansvarar för drift och skötsel av åtta begravningsplatser, samt för all verksamhet inom begravningskapell och krematorium i Helsingborgs Pastorat. Vi är ca 80 medarbetare som gemensamt arbetar för att ge allmänheten ett positivt och kunnigt bemötande. På kyrkogårdsförvaltningens kontor är vi 9 medarbetare; förvaltningsassistenter, kyrkogårdsingenjör, landskapsarkitekt, kommunikatör, driftchef kyrkogård och förvaltningschef. Kontoret är beläget i norra Helsingborg intill natursköna omgivningar vid Pålsjö skog. Vi arbetar i en trivsam och öppen miljö. För mer info: https://www.svenskakyrkan.se/helsingborg/kyrkogardsforvaltningen
Om tjänsten
Som Driftchef teknik kommer du leda, planera och utveckla teknikenheten vad gäller personal, budget och verksamhet med tillhörande byggnader och krematorium. Du kommer även ansvara för både underhålls- och investeringsprojekt som är kopplade till teknikenheten. Tjänsten är omväxlande och innehåller bland annat kontakt med gravrättsinnehavare och allmänheten samt samarbete med personal i olika funktioner inom kyrkogårdsförvaltningen.
· Personalansvar för 15 personer
· Ansvara för att gällande lagar, avtal och bestämmelser efterföljs.
· Säkra den kvalitet som angetts utifrån uppsatta mål och riktlinjer
· Ansvar för arbetsmiljö och brandsäkerhet samt gällande myndighetsansvar
· Projektera och planera projekt inom begravningsverksamheten
· Bistå med råd och kompetens inom det begravningsadministrativa området
· Utföra förekommande arbetsuppgifter på uppdrag av kyrkogårdschefen
· Biträda med planering, samordning och utveckling av begravningsverksamheten
Kvalifikationer
· Eftergymnasial teknisk utbildning inom process, kemi, maskin, drift, underhåll.
· Erfaren chef och projektledare.
· God analytisk förmåga, kommunikativ och med helhetssyn.
· Du har god samarbetsförmåga samtidigt som du förväntas vara självgående i ditt arbete.
· Det är viktigt att du är lyhörd och att du uttrycker dig väl i tal och skrift.
· Prestigelös person med goda ledaregenskaper
· Stor förmåga att planera och följa upp en verksamhet
· Intresse för ekonomisk planering och uppföljning
· Förmåga att skapa goda relationer med anhöriga och anställda
· God kännedom om kvalitets- och miljöfrågor
Ansökan
Vi samarbetar med Eklöf Search i detta uppdrag. Har du frågor kring din ansökan eller tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Jesper Eklöf, 0707–195382. Då urvalsprocessen sker löpande får du gärna skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2021-07-25, till jesper@eklofsearch.se. Din ansökan hanteras konfidentiellt och enligt GDPR. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.