Helsingborgshem söker HR-chef för konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

Helsingborgshem är ett bostadsföretag med drygt 12 300 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Bolaget har en fastighetsportfölj vars värde uppgår till drygt 10 miljarder och omsatte 906 miljoner kronor 2012. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi är ca 160 anställda som alla tar avstamp i en gemensam värdegrund. Genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill vi möta våra kunders drömmar om livet hemma. Läs mer på: http://www.helsingborgshem.se


Har du erfarenhet av brett HR-arbete? Brinner du för arbetsrätt och arbetsmiljöfrågor? Är du van vid högt tempo, är du kvalitetsmedveten, bra på att skapa relationer? Då erbjuder vi din nästa karriärmöjlighet som vikarierande HR-chef på Helsingborgshem.


BESKRIVNING AV TJÄNSTEN
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som HR-chef är att ansvara för att driva HR-året med de olika återkommande processerna på operativ och strategisk nivå. Du hanterar frågor inom arbetsmiljö och arbetsrätt, inkl. förhandlingar. Du kommer även att arbeta med bolagets kompetensförsörjningsfrågor. Du fungerar som bollplank till verksamhetens olika chefer inom frågor som rör allt från rekrytering, rehabilitering, kompetensutveckling, lön och förmåner.

Ett viktigt ansvarsområde i tjänsten är att tillsammans med vd driva företagets arbete med grupputvecklingsfrågor. Du medverkar i olika löpande interna och externa projekt.

I rollen ingår även relationsbyggande med fackliga organisationer, universitet, högskolor och andra externa samarbetspartner. Du har personalansvar för en HR-specialist och en lönehandläggare.

Konsultuppdraget är med start under dec 2013 t.o.m. okt 2014. Tjänsten är på heltid med placering i Helsingborg och du rapporterar till VD.


VEM ÄR DU?
Vi söker en person som har arbetat med ett brett spektra av HR-frågor under tre till fem års tid. Du har en högskoleutbildning inom personal och beteendevetenskap i botten.

Vi söker dig som trivs med att arbeta omväxlande strategiskt och operativt i en miljö med högt tempo och som är van vid att planera och utnyttja din arbetstid effektivt. Du är van förhandlare och vi ser gärna att du har en viss ekonomisk kunskap. Har du ledarerfarenhet är det ett plus. Du har god datorvana och vi ser gärna att du har erfarenhet av något lönesystem.

Som person har du en hög energinivå, har lätt för att entusiasmera och utstrålar trovärdighet. Du är självständig och utåtriktad. Då du kommer att ha många kontakter i organisationen krävs det att du är kommunikativ, pedagogisk och modig samt att du är bra på att skapa goda relationer. Du ska ha ett ifrågasättande och prestigelöst förhållningssätt med målet att hela tiden förbättra och effektivisera, då kvalitet är ett ledord för dig.


SÅ SÖKER DU TJÄNSTEN
Låter det intressant? I det här uppdraget samarbetar Helsingborgshem med Academic Search International. Du ansöker till tjänsten genom att klicka på länken nedan där du bifogar ett personligt brev och CV. Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Jerlebo 0701-75 64 24 eller konsultchef Marcus Enochsson 0736-50 31 55. Sista ansökningsdag 21 oktober 2013.

http://bit.ly/GzND8g

Kontaktpersoner på detta företaget

Marcus Enochsson
040-615 16
Catarina Svensson
040-615 16 00

Sammanfattning

Besöksadress

GUSTAV ADOLFS TORG 12
MALMÖ

Postadress

GUSTAV ADOLFS TORG 12
MALMÖ, 21139

Liknande jobb


25 november 2024

CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024