Helsingborgshem söker vikarierande HR-generalist

Arbetsbeskrivning

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Värdet av våra fastigheter uppgår till ca 12 miljarder och vi omsätter drygt 900 miljoner. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 210 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon.

Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.

Vill du arbeta med HR-relaterade frågor med tydligt processansvar mot rekrytering och employer branding?

Helsingborgshem söker en vikarierande HR-generalist

Vad vi kan erbjuda dig
Vi kan erbjuda dig en spännande roll i ett företag som är utvecklings- och resultatinriktat. Vi lever efter våra värderingar som är Vi vågar, Vi utvecklar och Vi bryr oss. Vår HR-avdelning består av sju kompetenta medarbetare där vi nu behöver förstärka vår grupp tillfälligt med en person som har erfarenhet, och nyfikenhet, av rekrytering och employer branding.

Syfte med tjänsten
Du kommer att vara ett affärsmässigt och specialiserat stöd till våra chefer i HR-relaterade frågor och särskilt inom rekrytering, kompetensförsörjning och arbetsgivarvarumärket. Du kommer att driva och medverka i utvecklingen av vårt HR-arbete tillsammans med kollegor på avdelningen.

Ditt löpande chefsstöd kommer bland annat att innefatta:
• Rekrytering
• Utbildningsplanering
• Kompetensförsörjning
• Individärenden
• Employer branding
• Introduktionsplanering av nyanställda

Vem är du?
Du har en högskole- eller universitetsexamen inom beteendevetenskap eller motsvarande. Vi ser att du har 2-4 års erfarenhet av motsvarande roll där du arbetat i en konsultativ roll med rekrytering och/eller employer branding. Vi tror också att du i tidigare roll har erfarenhet av search och/eller utbildningsfrågor. Har du licens och vana av personlighetsbedömning är detta meriterande.

Du har erfarenhet av konsultativt arbete där du tar ansvar över dina processer/projekt och där du har ett stort intresse och gärna erfarenhet av förändringsledning. Du är serviceinriktad, driven och har förmågan att ta egna initiativ. Att samarbeta är du duktig på och du besitter en hög social kompetens.

Intresserad av tjänsten?
Tjänsten är ett vikariat under hela 2017 med start omgående.
I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark by Adecco Group. För frågor kring tjänst eller process är ni välkomna att kontakta Rekryteringskonsult Charlotta Rydström; charlotta.rydstrom@badenochandclark.se, 042-37 33 38.
Du söker tjänsten via www.badenochandclark.se då vi inte kan administrera några ansökningar via epost. Som en del i en kvalitetssäkrad process kommer du eventuellt att få utföra personlighetstester och videointervjuer. Din ansökan vill vi ha senast den 25 januari 2017. Urval sker löpande under rekryteringsprocessen. Intervjuer planeras att äga rum mellan den 30/1 och den 1/2 2017.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 4 januari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


14 november 2024

12 november 2024