Heltidsjobb som transportadministratör till Dagabs lager i Bålsta

Arbetsbeskrivning

Dagab Bålsta
Dagab kommer under 2023 öppna upp deras helt nya, fräscha och toppmoderna lager i Bålsta, norra delen av Stockholm. Med ett av Europas största livsmedelslager på plats så söker Dagab efter ett flertal inspirerade, drivna och engagerade lagermedarbetare som vill sätta grunden för en bra start på denna nya arbetsplats. Du blir därför en viktig del i det arbete och den verksamhet som ska påbörjas där.

Dagab är en utav Axfoods livsmedelsgrossister och förser produkter till ca 500 Willys-, Hemköp- och Tempo-butiker. Här arbetar du hos ett ledande varumärke inom branschen där du har möjlighet att bygga ett starkt nätverk inför framtiden på en trygg och stabil arbetsplats.

Arbetsuppgifter
Som transportadministratör hos vår kund Dagab i Bålsta är dina arbetsuppgifter varierade och passar för dig som är tekniskt intresserad:

- Hjälpa till i transportluckan med allt vad det innebär.

- Arbeta förebyggande och vara behjälplig vid eventuella produktionsstörningar.

- Filplanera samt säkerställa att beställningar och leveranser till kunder hämtas upp i rätt tid, samt planeras till rätt utlastningsyta.

- Planera rutter för chaufförer.

- Kommunicera löpande med olika delar av lagret, så som rangering, utlastning, arbetsledning transport och kolonialavdelningen.

- Kommunicera via E-mail/telefon med butiksupport och övriga som tillhör ditt arbetsområde.

Det här förväntar vi oss av dig:

Som transportadministratör vill vi att du är en ansvarskännande, kreativ, förbättringsfokuserad, flexibel och serviceinriktad medarbetare.

Erfarenhet med arbete i SAP och plockmonitor, och även goda kunskaper i Excel är meriterande.

Du bör också tycka om att arbeta i grupp där vi arbetar mot samma mål och resultat.

Det kan även förekomma andra arbetsuppgifter på transportavdelningen vid behov.

Start för tjänsten är omgående.


Arbetstider

Till denna tjänst söker vi transportadministratörer som vill jobba kvällstid- eller nattid.

Kvällstid sker arbetet mellan måndag-fredag, kl: 14:00 -23:00.

Nattid sker arbetet 3-4 dagar i veckan (primärt mellan måndag-fredag), kl: 21:00-06:00.

Tjänsten startar med en utbildning som sker under dagtid 07:00-16:00.

Personliga egenskaper/Kvalifikationer
Storesupports värdegrund vilar tungt på tre nyckelord - engagemang, kunskap och kvalitet - tre värdeord som är styrande i våra beslut, kommunikation och dagliga handlingar. Viktiga ord som vi vill ska lysa igenom hos alla våra medarbetare. För att vi ska trivas ihop ser vi också att du har en bra och positiv inställning till arbetet samt god attityd mot andra.

Du bör även:

- Trivas med arbete i ett högt tempo, med många bollar i luften.

- Vara noggrann och arbeta med god kvalité.

- Behärska det svenska språket väl då arbetsplatsintroduktion, säkerhetsregler och säkerhetsgenomgångar sker på svenska.

- Vara tekniskt intresserad och ha lätt för att lära dig nya system.

- Kommunicera och vara social med dina medarbetare då det är a och o för att få arbetet att flyta på.

Vikt kommer även att läggas vid dina övriga personliga egenskaper.

Krav
- Truckkort

Om oss

Storesupport erbjuder tjänster som utvecklar och gör detaljhandeln i Sverige effektiv och lönsam. Kunderna finns i detaljhandelns alla led - lager, logistik, e-handel, butiker och leverantörer. Storesupport är marknadsledande och har uppdrag i hela Sverige, kontoren finns i Malmö, Göteborg och huvudkontoret i Solna, Stockholm. Koncernen startades år 2000, omsätter 400 MSEK och har 2 000 medarbetare. Svenska Storesupport Lager & Logistisk AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och anslutet till Kompetens­företagen via Almega. (http://www.storesupport.se/)

Storesupport är en del av Jobandtalent, den snabbast växande aktören inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika.

Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.

Intresserad?
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jerry Stribrant
0761-27 20 22
Victoria Blomquist
0733- 44 54 51
Anna Wolthon
08-448 07 00
Tina Hamberg

Melodi Haghiri

Lisa Schuman

Jerry Stribrant

Johan Ekström

Alexandra Drakengård

Marion Wågby

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Storesupport
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2023
  • Ansök senast: 2 mars 2023

Besöksadress

Vretenvägen 2, Stockholm
None

Postadress

Vretenvägen 2
Stockholm, 17154

Liknande jobb


20 december 2024

18 december 2024

Regional Inventory Planner

Regional Inventory Planner

17 december 2024

PM Site Planner

PM Site Planner

3 december 2024