Heltidstjänst inom kundservice till Nordax Bank

Arbetsbeskrivning

Nordax är en ledande nischbank i Norden och erbjuder in- och utlåning till ca 120 000 kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Nordax drygt 200 anställda är alla samlade under ett tak i vårt kontor i Stockholm. Nordax grundades av sex entreprenörer med gedigen erfarenhet av riskhantering. Nordax har en konservativ syn på risk och är unik bland nischbanker genom att ha flera olika finansieringskällor och en diversifierad marknadsföringsmix. Nordax står under tillsyn av Finansinspektionen sedan 2004 och är sedan den 17 juni 2015 noterat på Nasdaqs huvudlista. För mer information, se www.nordaxgroup.com.


Customer Operations uppdrag består i att ansvara för kundprocessen från boarding av ny kund och därefter för hela kundens livscykel. Funktionen består av ca 120 medarbetare fördelade i fyra landsorganisationer och en Collectionsenhet, alla samlade i samma lokaler på Gävlegatan 22 i Stockholm. I tillägg finns 3 stödfunktioner; Operations Development, Sales och AML.

Nu söker Nordax Bank engagerade och genuint serviceinriktade medarbetare till Customer Operations Norge. Vill du vara med och bidra till förstklassig kundupplevelse för bankens befintliga och nya kunder? Är du en teamplayer som har förmågan att överträffa kundens förväntan i varje kontakt?

Du kommer att arbeta med service och merförsäljning till våra nya så väl som befintliga kunder. Vi jobbar mestadels med inkommande och utgående samtal varför du ska tycka om telefonen som arbetsredskap och ha ett driv att skapa resultat. Skicka din ansökan till Nordax Bank och få möjlighet att börja din karriär på ett företag med goda utvecklingsmöjligheter! 

Vi söker dig som:


• Är en teamplayer som drivs av att ge förstklassig service tillsammans med dina medarbetare
• Positiv attityd och bra energi
• Har dokumenterad erfarenhet från service och försäljning med goda resultat
• Är van vid att kommunicera över telefon
• Gillar att jobba i högt tempo
• Är initiativtagande och flexibel
• Är proaktiv med förmågan att erbjuda det lilla extra
• Behärskar Norska språket flytande
• Förutom Norska behärskar engelska i tal och skrift

Vi erbjuder dig

På Nordax får du möjligheten att arbeta på en framgångsrik bank. I moderna kontorslokaler innanför tullarna arbetar vi i korsfunktionella team med medarbetare från Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Vi har högt i tak, korta beslutsvägar och en företagskultur som präglas av nytänkande och framåtanda. Tempot är stundtals högt och vi ställer höga krav på våra medarbetare samtidigt som vi är lyhörda för våra medarbetares behov och värnar starkt om vår arbetsmiljö. På Nordax har du möjlighet att göra skillnad och få gehör för dina genomtänkta idéer.

Din ansökan

Ansök via www.nordaxgroup.com. Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Christian Knell, christian.knell@nordax.se. För generella frågor kring processen vänligen kontakta HR Generalist Elin Nestor, elin.nestor@nordax.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordax Bank Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Vikariat på 1 år med möjlighet till förlängning. Ej specificerat
  • Publicerat: 5 december 2016

Besöksadress

Gävlegatan 22
None

Postadress

Gävlegatan 22
Stockholm, 11330

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024