Hemfrid söker kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Är du en person som motiveras av kundkontakt och är riktigt duktig på service? Vill du arbeta i ett högt tempo på ett företag som befinner sig i en stark tillväxtfas? Hemfrid söker nu en till person till deras kundserviceteam i Stockholm. Om du vill vara med på en spännande utvecklingsresa och bidra till att Hemfrid blir ett serviceföretag i framkant tycker vi att du ska skicka in din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Hemfrid grundades 1996 och idag har företaget cirka 2100 medarbetare som hjälper våra kunder med städning, barnpassning och många andra tjänster i hemmet. Att förenkla vardagen för deras kunder är Hemfrids främsta drivkraft. Hemfrid är ett snabbt växande bolag och bidragande till deras framgång är deras värdegrund; att de är kunniga, nytänkande och handlar med ett stort hjärta.

I rollen som kundservicemedarbetare har du som ansvar att bemöta Hemfrids befintliga och potentiella kunder med förstklassig service. Du välkomnas till Hemfrids fina kontor på Södermalm, en dynamisk och social arbetsplats där man har roligt tillsammans.

Arbetsuppgifter

Som Kundservicemedarbetare kommer du arbeta mot Hemfrids befintliga och potentiella kunder genom att ge dem service via telefon, e-mail och Hemfrids chattfunktion. Tillsammans med dina kollegor på kundservice hanterar du olika typer av ärenden såsom att boka hembesök, boka om schemalagd städning och svara på kunders frågor. Som Kundservicemedarbetare stöttar du även Hemfrids säljare med administrativa arbetsuppgifter.

Tjänsten passar dig som tycker om kundkontakt och som motiveras av att arbeta under ett högt tempo. Brinner du även för att leverera riktigt bra service? Då är det kanske dig vi söker!

Vi söker dig som


• Har 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet av kundbemötande och service från kontorsmiljö.
• Behärskar svenska och engelska språket väl i både tal och skrift för att kunna kommunicera med kunder.För att trivas i organisationen är du en snabbtänkt person som tycker om att arbeta med människor i ett högt tempo. Vidare anser vi att du som söker är förtroendeingivande och har hög social kompetens för att möta kunder på rätt sätt. På Hemfrid värdesätts alla relationer högt och arbetsplatsen karaktäriseras av en positiv, flexibel och lösningsorienterad inställning bland medarbetarna. Du bör vara en positiv person som är resultat- och utvecklingsdriven samt ser positivt på förändring. 
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en telefonväxel alternativt i en roll som exempelvis receptionist eller kundtjänst.

Välkommen med din ansökan, vi rekryterar löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

ansokan.vasteras@hemfrid.se

Eva Hertzman

Maria Nilsson

Uppsala

Anki Birnbaum
+46 018-121313
Therese Fröberg
021-4708932
Anne johansson

Fia Engström
+46 555 915 00
Magda Ranshede

Kikki Kamila
+46 214708931

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemfrid i Sverige AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • dagtid heltid
  • Publicerat: 21 november 2016

Besöksadress

Gråbrödersgatan 2, vån 5
None

Postadress

Rosenlundsgatan 13
Stockholm, 11853

Liknande jobb


10 januari 2025

9 januari 2025