OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
#jobbjustnu
Hemma och BO (Hembo) är en organisation i utveckling och verksamheten växer. Därför söker vi nu en enhetschef till Stockholm som vill vara med och bygga upp en teambaserad verksamhet med våra kunder och medarbetare som utgångspunkt.
Hembo är ett etablerad privat företag med verksamhet i Varberg och i Stockholmsområdet. Vi är utförare av tjänster inom Socialtjänstlagen (SoL), Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrande (LSS), Hälso- och Sjukvårdslagen (HSL) samt RUT tjänster.
Verksamheten på respektive ort leds av en enhetschef som tillsammans med samordnare leder undersköterskor, vårdbiträden och övrig personal med stöd av ett administrativt team samt av verksamhetschefen.
Hembo har under många år bedrivit verksamhet med hög kvalitet genom engagerade och professionella medarbetare som alltid strävar efter att leverera högsta möjliga värde och livskvalitet för våra kunder. Ett proaktivt och nyfiket arbetssätt genomsyrar vår verksamhet och tillsammans arbetar vi ständigt med att ligga i framkant i utvecklingen som rör vårt verksamhetsområde.
Vår gemensamma värdegrund sammanfattas Professionell, Engagerad och Personlig som innebär:
Att vi lyssnar in och skräddarsyr efter kundens behov.
Att vi har ett stort engagemang och är tillgängliga.
Att vi är nära och jobbar lokalt.
Att vi har hög kompetens och lång erfarenhet.
Att vi håller en hög servicenivå med ett personligt bemötande.
Att vi brinner för att hjälpa andra och leverera det lilla extra som skapar guldkant i vardagen.
Vi är en organisation med ett gott arbetsklimat och god sammanhållning där du arbetar nära dina kollegor, ledning och andra samarbetspartners.
UPPDRAGS BESKRIVNING
I rollen som enhetschef har du en dynamisk roll där medarbetarna är vår viktigaste resurs och med kunden i fokus. Du leder och fördelar det dagliga arbetet samt har det övergripande ansvaret för att utveckla verksamheten framåt utifrån uppsatta mål. Du ansvarar för kunder, kvalitet, ekonomi, personal, arbetsmiljö, kontor och utrustning.
En annan viktig del av arbetsuppgifterna är samverkan både internt och externt med såväl medarbetare, legitimerad personal, myndighetsutövare, uppdragsgivare, anhöriga och andra intressenter.
Du har chefs- och ledaransvar och rekryterar personal, stöttar och motiverar dina medarbetare i vardagen och i deras långsiktiga utveckling samt skapar en god arbetsmiljö.
I rollen jobbar du kundorienterat och ansvarar för att enheten växer organiskt och löpande synliggörs genom aktiviteter och marknadsföring.
Du gör kontinuerlig översyn av verksamhetens rutiner och riktlinjer och följer systematiskt upp dessa för att säkerställa en god kvalitet. Du håller dig uppdaterad med omvärlden vad gäller föreskrifter, lagstiftning och dess tillämpning samt kunskapsbaserade metoder.
Profil:
- Målinriktad, utvecklingsorienterad och engagerad.
- Tydlig, stödjande och prestigelös ledare med förmågan att motivera och skapa engagemang och tillvaratar medarbetarnas kompetens och kreativitet.
- God kommunikations- och samarbetsförmåga, hög social kompetens.
- Sätter kunden i centrum och brinner för service.
- Strukturerad, ansvarstagande och kvalitetsmedveten med ett ekonomiskt tänk.
- Ser möjligheter, lösningsorienterad och beslutsmässig.
Du kommer att arbeta nära verksamhetschefen och rapportera till denne och ingår i bolagets ledningsgrupp och deltar aktivt i utvecklings- och kvalitetsarbetet.
KOMPETENS OCH KVALIFIKATIONER
· Det är meriterande med högskoleutbildning inom vård och omsorg t ex social omsorg eller socionom examen eller likvärdig utbildning inom området som vi bedömer lämplig.
· Du har minst 1 års erfarenhet i ledande befattning.
· Du har minst 2 års erfarenhet inom vård och omsorg.
· Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.
· Du har goda kunskaper i Officepaketet, gärna intresse av digitalisering och tekniska lösningar.
· Du har B-körkort.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Att du lever och verkar efter våra värdeord är naturligtvis en självklarhet. Det är även viktigt för oss att du som person är självgående har en ekonomisk medvetenhet, är mål- och resultatinriktad med förmågan att skapa engagemang och delaktighet samt förse andra med de befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål.
Du är trygg i din yrkesroll och har förmåga att leda, inspirera och motivera dina medarbetare.
Att sätta kunden i fokus med delaktighet och inflytande är en självklarhet för dig och i samklang med Hembos vision och värdegrund.
Du som söker erbjuds ett omväxlande och utmanande arbete som kräver att du är tydlig, närvarande, stödjande och ansvarstagande men också lyhörd och flexibel för verksamhetens och medarbetarnas behov. Du är utvecklingsorienterad och gillar förändringsarbete och ser möjligheter snarare än svårigheter. Du har förmågan att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du behöver vara drivande, kunna ta egna initiativ, fatta beslut och agera för verksamheten och kundernas bästa.
Som person trivs du med att jobba i en dynamisk verksamhet varpå förmågan att samarbeta och kommunicera värderas högt.
INFORMATION OM ANSTÄLLNINGEN
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas
Arbetsplats: Stockholm
Omfattning: Heltid
Tillträde: Urval kommer att ske fortlöpande under rekryteringsperioden. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Sök jobbet senast: 2021-01-10
Ansökan skickas via E-post till: malin.egland@hotmail.com
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda och undanber oss därför att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om
kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varmt välkommen med din ansökan till Hembo!