OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bolagsbeskrivning...
Ända sedan starten 1994 har vi på Hemmakväll gjort allt för att du skall kunna njuta av de där små och stora stunderna som hör till livets goda sida.
På Hemmakväll tar vi godis och film på riktigt roligt allvar. Kalla oss gärna nördar.
Hos oss skall du alltid kunna njuta av det fräschaste och mest spännande godiset. Hitta de senaste och bästa filmerna eller varför inte i kombination.
Vi vill alltid vara först med det senaste och vår ambition är att alltid bjuda på upplevelser, alltid bjuda på överraskningar och alltid bjuda på oss själva.
Hemmakväll driver butiker över hela landet och har idag närmare 500 medarbetare i våra ca 75 butiker.
Hemmakväll befinner sig i en stark tillväxtfas och expanderar med nya konceptbutiker runt om i Sverige. Vill du vara med på resan?
Vi söker en Digital Koordinator till vårt huvudkontor i Landskrona
Tjänsten kommer att tillsättas under april månad.
Om tjänsten Digital Koordinator
Vi söker en analytisk, självständig, organiserad och driven person till vår marknadsavdelning som idag består av fyra personer. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och kommer tillsättas snarast. Som digital koordinator kommer du att ha en viktig roll i marknadsteamet med stort fokus på kampanjer/kunddatabas samt driva projekt kopplade till våra CRM-verktyg. Du rapporterar till marknadschefen och kommer att vara placerad på Hemmakvälls huvudkontor i Landskrona.
Arbetsuppgifter
• Ansvara för att administrera kampanjurval samt sätta upp kampanjer till Hemmakvälls kunder.
• Ta fram nyckeltal och rapporter utifrån kund-, försäljnings- och sortimentdata.
• Vara kravställare mot interna och externa system, avdelningar och leverantörer.
• Ansvara för underhåll av kundklubb och i viss mån utveckling av kundklubben.
• Uppdatera Hemmakvälls intranät.
• Uppdatera Hemmakvälls Facebooksida samt andra sociala medier.
• Ansvara för nyhetsmejlprocessen, såsom produktion, koordinering, utskick och uppföljning.
• Uppdatera Hemmakvälls hemsida. Kunskap i Wordpress är önskvärt men ej ett krav.
• Vi ser gärna att du har erfarenhet från Photoshop eller Indesign men ej ett krav.
Om dig
• Teknisk kompetens kombinerat med utbildning med inslag av marknadsföring/direktmarknadsföring på universitetsnivå eller motsvarande.
• Goda Excel kunskaper och gärna erfarenhet av SQL eller liknande.
• Erfarenhet av kampanjer i CRM-verktyg och/eller kundanpassad kommunikation utifrån databaserna i systemet.
• Erfarenhet/förståelse för datamodellering och/eller analys.
• Tidigare erfarenhet av verktyget Revide och Qlikview är meriterande men inte ett krav.
• Erfarenhet av att arbeta med byrå/reklamavdelning eller grundförståelse för den processen.
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Vår organisation präglas av entreprenörskap och vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom flexibilitet, samarbetsvilja och självständighet. Du är en prestigelös och positiv lagspelare och trivs i en miljö med högt tempo. Det är viktigare med rätt attityd än spetskunskap inom ett visst område. Med rätt attityd lär man sig vad som helst anser vi.
Du arbetar som en del av marknadsfunktionen där krav ställs på högt tempo, snabba beslut och en hög stresstålighet.
Kontakt
Stämmer ovanstående in på dig och du vill bli en av oss – tveka då inte att söka tjänsten och bifoga ditt CV med ett personligt brev redan idag. Urval och intervjuer sker löpande.
Har du frågor om tjänsten kontakta Dennis Dahlberg, dennis.dahlberg@hemmakvall.se.
Ansökan skall ej skickas till denna e-postadress utan sker via extern länk på annonssidan.
Sista ansökningsdag är 31 mars 2017.
Välkommen med din ansökan!
HEMMAKVÄLL