OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Hemmakväll inspirerar vi till glädjefyllda hemmakvällar.
Ända sedan starten 1994 har vi på Hemmakväll gjort allt för att du skall kunna njuta av de där små och stora stunderna som hör till livets goda sida. På Hemmakväll tar vi godis och film på riktigt roligt allvar. Kalla oss gärna nördar.
Hos oss skall du alltid kunna njuta av det fräschaste och mest spännande godiset. Hitta de senaste och bästa filmerna eller varför inte i kombination. Vi vill alltid vara först med det senaste och vår ambition är att alltid bjuda på upplevelser, alltid bjuda på överraskningar och alltid bjuda på oss själva.
Hemmakväll driver butiker över hela landet och har idag närmare 600 medarbetare i ca 70 butiker.
Hemmakväll söker en Koncept- och Kampanjansvarig, butik.
Hemmakväll står inför en spännande resa och utökar nu organisationen med en helt ny tjänst – Koncept- och Kampanjansvarig för butik. En roll där du kommer ha stort inflytande på våra butikers visuella uttryck och utveckla Hemmakvälls säljstyrning och koncept. Placering på HK i Landskrona
Om rollen:
Syftet med rollen är att utveckla och optimera våra kunders köpupplevelse i fysisk butik. Det gör du genom att aktivt arbeta med säljstyrning och aktiveringar, utvecklar det bästa butikskonceptet och där tillhörande kommunikation.
Du planerar och genomför förändringar för att skapa det optimala kundvarvet och presentation av vårt sortiment – utvecklar vårt space management och produktinformation i butik.
I rollen ingår även att hålla utbildningar och skriva veckobrev till våra butiksmedarbetare så de känner sig trygga i vårt koncept och hur de arbeta med kampanjer och ordinarie sortiment för maximerad ROI.
Det ligger även på dig att planlägga, utveckla och koordinera samt analysera och utvärdera gjorda insatser.
Du kommer ha en stor kontaktyta såväl internt med våra butiker, regionchefer, inköp och ekonomi, rapportera till vår Marknads- och försäljningschef, men även gentemot extern byrå och leverantörer.
Vi har ett Marknadsråd som ger oss värdefulla insikter och det ligger på dig att vara sammankallande och driva detta forum.
Konkurrent- och trendanalyser samt analys av våra kunders köpbeteende är också en del av din vardag.
Du har en egen budget och därtill budgetansvar.
Din person och bakgrund:
• Du är en kreativ och drivande person med stark förankring inom retail/FMCG.
• Du är stark på kommunikation, god insikt i visual merchandising och space management.
• Det är en styrka hos dig att du förstår köpprocessen och kan tolka kundbeteenden.
• Du arbetar strukturerat och motiveras av att skapa processer och effektiva arbetssätt.
• God PC-vana och kunskap i Indesign och Photoshop samt gärna erfarenhet av projektledning
• Kanske har du också tidigare arbetat med varumärkeskommunikation i butik och digitalt.
• Har du en akademisk bakgrund, t ex IHM eller liknande är det meriterande men inte avgörande.
Övrigt
Tjänsten är vakant och och vi tillämpar fortlöpande urval, viljet innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Registrera din ansökan med CV och personlig brev, helst i PDF via länken. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
I denna rekrytering samarbetar Hemmakväll med Executive Recruitment. Ansvarig för rekryteringen är Lars Eliason/Senior Executive Recruiter, tfn 0708-38 78 43.
Kontaktpersoner på detta företaget
Recruiter Jakob Hemvik
0707949950
Recruiter Maria Johansson
0706067646
Senior Executive Recruiter Mio Emanuelsson
0705084406
Recruiter Malin Karlsson
0705 - 08 43 40
Senior Executive Recruiter Mio Emanuelsson
0705-08 44 06
Senior Recruiter Lars Eliason
+46 70-838 78 43
Recruiter Jakob Hemvik
+47 70-79 49 950
CEO/Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen
0703-374405