OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20220358
Hemtjänstgruppen Oxie har omorganiserat och är numera uppdelad i två sektioner. Oxie 2 söker därför nu en Hemtjänstkoordinator för tillsvidareanställning.
Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Som hemtjänstkoordinator har du en övergripande överblick och ansvarar för daglig koordinering och schemaplanering av hemtjänstområdets insatser i ett nära samarbete med din sektionschef samt övriga medarbetare inom området. Du arbetar även med frånvaroplanering och säkerställer korttidsbemanningen, detta gör du främst i vårt system Life Care planning. Du tar emot beställningar från myndigheten och hanterar löpande andra arbetsuppgifter som förekommer i verksamheten.
Du har daglig kontakt med brukare och anhöriga, samt andra interna och externa aktörer som berör verksamheten. Arbetet är förlagt mån-fre men helgtjänstgöring kan förekomma.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en treårig gymnasieutbildning. Har du dessutom läst Vård- och omsorgsprogrammet eller annan utbildning med en logistisk inriktning är meriterande. Du har erfarenhet från omvårdnadsarbete och har arbetat i en administrativ eller koordinerande roll som exempelvis planerare. Har du arbetat med administration inom vården eller något annat yrke som gett dig systemerfarenhet, ser vi detta som meriterande.
Vi söker dig som tycker om att arbeta i en social miljö med tätt samarbete mellan personalgrupp, kollegor och chefer. Som Hemtjänstkoordinator ingår du i ett större sammanhang tillsammans med andra yrkesgrupper både externt och internt och behöver därför vara kommunikativ och ha en god samarbetsförmåga. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du förväntas också ha en förmåga att strukturera ditt arbete då du kommer att hantera flera pågående arbetsuppgifter parallellt.
Du har en digital kompetens som innebär att det är naturligt för dig att använda datorn som arbetsredskap och hjälpmedel, samtidigt har du en vilja och förmåga att snabbt sätta dig in i nya program och system. Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen.
När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister.
Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett
När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef.
Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.
Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag
Om arbetsplatsen
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98