Hemtjänstkoordinator till Sjöbo

Hemtjänstkoordinator till Sjöbo

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en engagerad Hemtjänstkoordinator till enhet Sjöbo!
Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av ca 2 500 medarbetare varav ca 700 arbetar inom den kommunala hemtjänsten.

Hemtjänsten Sjöbo är ett varmt sammansvetsat gäng bestående av undersköterskor, vårdbiträden, servicebiträden, chefer, samordnare och hemtjänstkoordinatorer. Hos oss arbetar män och kvinnor med olika bakgrund och erfarenheter, vilket berikar vår verksamhet och breddar vår kompetens.
Hemtjänst Sjöbo utgår från lokaler på Klintegatan 20B. Här finns parkeringsmöjligheter och busshållplats i anslutning till arbetsplatsen.
För oss är trivseln avgörande är för en bra arbetsprestation, därför arbetar chefer och medarbetare tillsammans för att påverka utvecklingen av vår arbetsplats och främja ett gott arbetsklimat där alla kan trivas.


Hemtjänstkoordinator till Sjöbo

Arbetsuppgifter

Som hemtjänstkoordinator är din huvuduppgift att planera och schemalägga beställda insatser från biståndshandläggare och hälso- och sjukvårdspersonal.
Du arbetar mot uppsatta mål och strategier och har ett nära samarbete med enhetscheferna i hemtjänsten samt flertal andra yrkesprofessioner. Din uppgift är att optimera schemaläggningen på ett resurseffektivt sätt, det innebär bland annat att hitta logiska lösningar för insatsplanering med brukaren i fokus.
Du har en daglig kommunikation med SÄS där du bevakar brukares utskrivning och hemkomst. Hemtjänstkoordinator ansvarar även för hantering av bemanning vid korttidsfrånvaro och vid behov planera om insatsschema. Hemtjänstkoordinatorn arbetar i system som TES, SAMSA, Time Care pool, VIVA m.fl.
Daglig användning av Excel, Word samt kommunikation via mail och telefon. Arbetstiden är förlagd dagtid vardagar samt enstaka helgtjänstgöring.

Övrig information

Rekryterande chef - Sebastian Södergren, 033-353983, sebastian.sodergren@boras.se

Facklig företrädare för Vision nås via Borås Stads växel
Telefon: 033-35 70 00

Kvalifikationer

Du ska ha eftergymnasial utbildning i administration eller minst ett års dokumenterad erfarenhet av planering av hemtjänstinsatser. Vi söker dig som har god analytisk men också logistisk förmåga. Du har ett engagemang och en vilja att utveckla och förbättra planeringen utifrån uppsatta mål inom Vård- och äldreförvaltningen.
Du ska ha god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, samt ha en hög samarbetsförmåga och hög servicekänsla. Arbetet kan innebära snabba förändringar och kräver flexibilitet i ditt arbetssätt, där du ska kunna hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.
Du ska dessutom ha god datakunskap och förmåga att hantera olika verksamhetssystem och Office paketet. Du behöver kunna förstå förhållandet mellan de olika delarna som hemtjänsten styrs av, det vill säga beställningar utifrån Socialtjänstlagen (SOL) och Hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Du behöver också ha en förståelse över förhållandet mellan enhetens behov, personal samt ekonomi. Det är viktigt att du är professionell och kan fatta beslut utifrån din ansvarsroll. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. B-körkort är krav för tjänsten.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan. Vi vill ha din ansökan senast 2024-06-19

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2024
  • Ansök senast: 20 juni 2024

Besöksadress

Se vår hemsida www.boras.se
None

Postadress

Stadsdelsförvaltningen Öster
1490, 50180

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024