Hemtjänstkoordinatorer till Kalkbrottet!

Hemtjänstkoordinatorer till Kalkbrottet!

Arbetsbeskrivning

Ref: 20213042

Välkommen till enheten Kalkbrottet! 

Kalkbrottet består av sju hemtjänstsektioner och ansvarar för ett större geografiskt område i de västra delarna av Malmö. Hemtjänstgrupperna utgår från Axel Danielssons väg och Krossverksgatan där vi sitter i nya och ljusa lokaler som skapar en lugn arbetsmiljö. I anslutning till våra lokaler finns gratis parkering tillgängligt och det finns goda möjligheter att ta sig hit med kollektivtrafik. Nu ska vi skapa en åttonde sektion som ska utgå ifrån Krossverksgatan och vi erbjuder dig ett varierande och socialt arbete.

Arbetsuppgifter
Som hemtjänstkoordinator har du en övergripande kännedom och ansvar för den dagliga koordineringen och schemaplaneringen av hemtjänstområdets insatser i ett nära samarbete med din sektionschef, kollegor samt övriga medarbetare inom området. Du kommer arbeta med frånvaroplanering och säkerställa korttidsbemanningen i vårt system Life care samt ha kontakt med brukare och anhöriga. Du kommer ingå i diverse nätverk och samarbeta med både interna och externa aktörer. 

I enlighet med resten av Malmö stad strävar vi efter att alla skall arbeta lika utifrån ”Malmömodellen” för att tillsammans skapa kontinuitet, trygghet och delaktighet för våra brukare. 

Kvalifikationer
Vi letar efter dig som tycker om att arbeta i en social miljö med tätt samarbete mellan kollegor, chefer och personalgrupp och du behöver därför vara kommunikativ och ha en god samarbetsförmåga. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Då du kommer arbeta med flera arbetsuppgifter parallelt förväntas du även ha en god förmåga att strukturera ditt arbete. 

För arbetet krävs:


• Treårig gymnasieutbildning - gärna vård och omsorgsprogrammet eller annan utbildning med en logistisk inriktning.
• Erfarenhet av omvårdnadsarbete.
• Arbetslivserfarenhet från en administrativ eller koordinerande roll som exempelvis planerare. 
• Digital kompetens som innebär att det är naturligt för dig att använda datorn som arbetsredskap och hjälpmedel, samtidigt har du en vilja och förmåga att snabbt sätta dig in i nya program och system.
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Har du dessutom arbetat med administration inom vården eller något annat yrke som gett erfarenhet av schemaläggningssystem, ser vi det som meriterande.

Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen.
När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett


Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten. När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef.

Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag

Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 2
Tillträde: 2022-01-01 eller enligt överenskommelse. 

Tjänsten är på heltid och innebär även helgtjänstgöring.

Vi gör löpande urval under ansökningstiden så välkommen med din ansökan redan idag! 

Om arbetsplatsen
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/ 

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2021
  • Ansök senast: 7 december 2021

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


16 september 2024