Henkel rekryterar finsktalande medarbetare till kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Henkel är ett globalt företag med marknadsledande varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel är verksamt inom tre affärsområden – hushållsprodukter, kosmetik- och hygienprodukter samt lim, tätning och ytbehandling. Under 2012 hade Henkel-koncernen en omsättning på 16 500 miljoner euro och en vinst på 2 300 miljoner euro. Henkel Norden har drygt 400 medarbetare i de fyra nordiska länderna och omsatte 207,6 miljoner euro under 2012.
För mer information om företaget se: www.henkel.se

Arbetsbeskrivning
I din roll som front office agent på Henkel, kommer du att ha en varierande och ansvarsfull roll i bolaget som syftar till att öka kundlojalitet och långsiktiga kundrelationer. Du ansvarar för hanteringen av inkommande samtal, inkommande order via fax och mail och administration kring kundportalen. Vidare ska du ansvara för leveransuppföljningar och hantera kundklagomål samt reklamationer i SAP.

Arbetet innebär att du arbetar proaktivt med dina kunder genom att delge kunderna viktig information gällande deras order. Du kommer att integrera med andra inom bolaget såsom backoffice och säljteamet samt supportera ekonomiteamet för att säkerställa leveransen till kunderna.

Vem är du?
För att lyckas i rollen bör du vara självgående, strukturerad, noggrann och duktig på att hålla deadlines. Du ser att problem är till för att lösas och kan hantera stundtals stressiga perioder. Vidare har du ett stort kundfokus och förstår att god service är grunden i möten med kunden. För att trivas på Henkel bör du vara flexibel och ha lätt för att anpassa dig till en bransch och ett företag i en föränderlig miljö. Då arbetet kräver intern interaktion förstår du vikten av ett gott samarbete och har lätt för att kommunicera såväl internt som externt.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från tidigare kundservicearbeten och att du förstår den finska marknaden. Du talar och skriver flytande finska och engelska. Meriterande är om du tidigare arbetat med SAP och har goda kunskaper i Officepaketet.

Vad kan vi erbjuda dig?
Henkel är ett internationellt företag som vill hjälpa sina medarbetare att utvecklas och ger möjligheten till att klättra inom bolaget. Du arbetar med spännande produkter med mycket breda användningsområden i en stimulerande och föränderlig miljö.

Kontaktperson
Denna rekrytering görs i samarbete med Manpower. Är du intresserad av tjänsten ansöker du via länken nedan. Bifoga CV samt gärna ett personligt brev där du berättar varför du söker tjänsten. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Derya Bastreri på telefon: 08-452 33 27. Intervjuer och urval kommer att ske från och med 4 augusti så eventuella frågor besvaras från och med detta datum.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christine Johanson

Camilla Norén
+46 40 660 63 24
Charlotte Åvall

Fia Fagerlund
031- 61 72 93
Linda Göhlin

Charlotte Gustafsson
0470-74 55 90
Ulrika Demm
042 - 37 16 47
Sara Ernström

Lotta Dyrén
019-16 65 50
Linda Selin
0660-599 71

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 3 juli 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024