OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Henkel är ett globalt företag med marknadsledande varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel är verksamt inom tre affärsområden – hushållsprodukter, kosmetik- och hygienprodukter samt lim, tätning och ytbehandling. Under 2012 hade Henkel-koncernen en omsättning på 16 500 miljoner euro och en vinst på 2 300 miljoner euro. Henkel Norden har drygt 400 medarbetare i de fyra nordiska länderna och omsatte 207,6 miljoner euro under 2012.
För mer information om företaget se: www.henkel.se
Arbetsbeskrivning
I din roll som front office agent på Henkel, kommer du att ha en varierande och ansvarsfull roll i bolaget som syftar till att öka kundlojalitet och långsiktiga kundrelationer. Du ansvarar för hanteringen av inkommande samtal, inkommande ordrar via fax och mail och administration kring kundportalen. Vidare ska du ansvara för leveransuppföljningar och hantera kundklagomål samt reklamationer i SAP.
Arbetet innebär att du arbetar proaktivt med dina kunder genom att delge kunderna viktig information gällande deras ordrar. Du kommer att integrera med andra inom bolaget så som backoffice och säljteamet samt supportera ekonomiteamet för att säkerställa leveransen till kunderna.
Vem är du?
För att lyckas i rollen bör du vara självgående, strukturerad, noggrann och duktig på att hålla deadlines. Du ser att problem är till för att lösas och kan hantera stundtals stressiga perioder. Vidare har du ett stort kundfokus och förstår att god service är grunden i ett möte med kunden. För att trivas på Henkel bör du vara flexibel och ha lätt för att anpassa dig till en bransch och ett företag i en föränderlig miljö. Då arbetet kräver intern interaktion förstår du vikten av ett gott samarbete och har lätt för att kommunicera såväl internt som externt.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från tidigare kundservicearbeten och att du förstår den norska och danska markanaden. Du talar och skriver flytande i ett av språken norska eller danska med önskade goda kunskaper i det andra språket. Du är trygg i att tala och skriva på engelska. Meriterande är om du jobbat med programmet SAP och har goda kunskaper i Officepaketet.
Vad kan vi erbjuda dig?
Henkel är ett internationellt företag som vill hjälpa sina medarbetare att utvecklas och ger möjligheten till att klättra inom bolaget. Du arbetar med spännande produkter med mycket brett användningsområden i en stimulerande och föränderlig miljö.
Kontaktperson
Denna rekrytering görs i samarbete med Manpower. Är du intresserad av tjänsten ansöker du via länken nedan. Bifoga CV samt gärna ett personligt brev där du berättar varför du söker tjänsten. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Derya Bastreri på telefon: 08-452 33 27. Intervjuer och urval kommer att ske från och med 4 augusti så eventuella frågor besvaras från och med detta datum.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Christine Johanson
Camilla Norén
+46 40 660 63 24
Charlotte Åvall
Fia Fagerlund
031- 61 72 93
Linda Göhlin
Charlotte Gustafsson
0470-74 55 90
Ulrika Demm
042 - 37 16 47
Sara Ernström
Lotta Dyrén
019-16 65 50
Linda Selin
0660-599 71