Henkel rekryterar Plant Controller till Norrköping

Arbetsbeskrivning

Henkel är verksamt i hela världen med ledande varumärken och teknologier inom tre affärsområden: Laundry & Home Care (tvätt- och hushållsrengöring), Beauty Care (hår- och kroppsvård), och Adhesive Technologies (lim, tätning och ytbehandling). Under 2015 hade Henkel-koncernen en omsättning på 18,1 miljarder euro och en vinst på 2,932 miljarder euro. Henkel Norden har drygt 400 medarbetare i de fyra nordiska länderna och omsatte 226 miljoner euro under 2015. För mer information om företaget se: www.henkel.se
I Norrköping finns Henkel Sweden Operations AB med sina 80 anställda och de söker nu en kostnadsansvarig Plant Controller där du ingår i ett sammansvetsat och erfaret team.

Arbetsbeskrivning
Som Plant Controller på Henkel kommer du bli erbjuden en nyckelroll i en öppen företagskultur där ”teamkänslan” står i fokus. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara produktionskostnader och kostnadsbudget för siten i Norrköping. I ditt dagliga arbete kommer du att ansvara för att följa upp, hantera, uppskatta, registrera, fördela och rapportera produktionskostnader enligt Henkel-koncernens metodik, riktlinjer och processer.
Du ingår i sitens ledningsgrupp och rapporterar till Fabrikschefen i Norrköping samt till ett antal chefer på Europanivå. Du har ett nära samarbete och frekvent kontakt med andra Europeiska controllers i Henkel-koncernen för att bolla frågor och diskutera ”best practice”. Koncernspråket är engelska och ditt arbete utförs i SAP, Excel och Henkels interna applikationssystem.

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial ekonomiutbildning och har ett par års erfarenhet av controllerarbete. Erfarenhet från arbete på ett producerande företag är meriterande. Du är van vid att arbeta processtyrt och du trivs med att arbeta efter tydliga riktlinjer och mallar.
Som person är du noggrann, strukturerad och analytisk. Lättsam, öppen och social är tre egenskaper som beskriver din personlighet och gör att du passar in i Henkels företagsanda. Du har en mycket god förmåga att arbeta mot uppsatta deadlines och mål samt du har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt.
Vi ser att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Har du kunskaper i tyska så är det ett plus. Du är en van Excel-användare och det är meriterande om du har kunskaper i SAP.

Kontaktperson
Skicka din ansökan via ansökningslänken här bredvid. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mattias Wahlberg på telefon 011-19 43 53 eller via mail mattias.wahlberg@se.experis.com
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 12 januari 2017

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024