Henkel söker en Corporate Communications Specialist

Henkel söker en Corporate Communications Specialist

Arbetsbeskrivning

Är du en kommunikativ och kreativ person med erfarenhet av intern och extern kommunikation? Vill du vara en del av ett globalt företag och arbeta i en dynamisk nordisk miljö? Henkel söker nu en Corporate Communications Specialist för ett spännande uppdrag!

Start: 1 april 2025.
Plats: Sundbyberg, Stockholm
Anställningsform: Tjänsten är på 20 timmar per vecka.
Varaktighet: 6 månader med möjlighet till förlängning.

Om tjänsten
Som Corporate Communications Specialist hos Henkel kommer du att spela en central roll i att stärka företagets varumärke i Norden (Sverige, Danmark, Finland, Norge). Du kommer att arbeta tätt tillsammans med Head of Corporate Communications, Norden, och ansvara för att skapa engagerande och högkvalitativ kommunikation, med särskilt fokus på intern kommunikation. Rollen är operativ och hands-on, där du kommer att producera innehåll för en mängd olika kommunikationskanaler, samordna interna evenemang och säkerställa att Henkels budskap når rätt målgrupper på ett effektivt och inspirerande sätt. Du blir en viktig del av kommunikationsteamet och får möjlighet att arbeta i en internationell och dynamisk miljö.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
* Skapa och publicera engagerande innehåll till våra kommunikationskanaler, inklusive NewsHUB, podcasts, digital skyltning, Henkel Hive (sociala medier) och intranätet.
* Skriva och producera textartiklar, nyhetsbrev, videoartiklar, infografik och socialt media-innehåll.
* Stödja planering och genomförande av interna och externa event såsom townhalls, paneldiskussioner och medieträning.
* Säkerställa hög kvalitet i all kommunikation.
* Ansvara för uppdatering och underhåll av digitala plattformar samt fungera som lokal expert för internet- och intranätprojekt.

Vem är du?
* Kandidatexamen eller motsvarande inom media, kommunikation, marknadsföring eller ett liknande område.
* 1–2 års erfarenhet av arbete inom kommunikation, marknadsföring eller liknande.
* God förståelse för intern kommunikation, artikelskrivning, varumärkeshantering och kriskommunikation.
* Utmärkta språkkunskaper i svenska och engelska (både i tal och skrift).
* Teamspelare med förmåga att arbeta självständigt.
* Starka IT-kunskaper och vana vid Microsoft Office-paketet.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2025
  • Ansök senast: 24 mars 2025

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


11 april 2025

3 april 2025

Marknadsansvarig  Detaljtryck.se & Carilo.se

Marknadsansvarig Detaljtryck.se & Carilo.se

27 februari 2025