Heromarapportör/assistent till Avdelning 136 Kirurgi Sahlgrenska

Heromarapportör/assistent till Avdelning 136 Kirurgi Sahlgrenska

Arbetsbeskrivning

Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.



Om oss

Avdelning 136 Kirurgi är en slutenvårdsavdelning med 28 vårdplatser.

Avdelningen är en specialiserad enhet för pre-och postoperativ övre gastrokirurgi och endokrin bukkirurgi och vi har även en KIMA-sal som är en intermediärvårdssal med övervakningsmöjligheter.

Vi arbetar i team med läkare, sjuksköterska, undersköterskor och vi har ekonomibiträden och administrativ personal på avdelningen. Vår avdelning kännetecknas av en god sammanhållning. Vi stöttar varandra och vår fina gemenskap märks då vi får positiva utvärderingar av både medarbetare, patienter och studenter.

Som heromarapportör/assistent kommer du arbeta inne i verksamheten och bidra med en viktig stödfunktion, både till omvårdnadspersonal som chef och sektionsledare.

Om tjänsten

Vi kan erbjuda dig en arbetsplats där du kommer fylla en viktig del av vår verksamhet. I rollen ingår uppdrag att koordinera den dagliga verksamhetsplaneringen och vara ett administrativt stöd till sektionsledare och vårdenhetschef. Du kommer ansvara för schemaläggning, lönehantering och rekryteringsadministration samt arbeta med semesterplanering och förberedelser för nyanställda.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Att fastställa och avslå frånvaro, ledigheter och ersättningar på delegation av chef
- Att bygga schema vid nyanställningar och anställningar samt rapportera avvikelser från ordinarie schemarad och inför kommande planeringsperioder
- Rådgivning i självservice, stöd för medarbetarna i frågor som rör lönehantering
- Daglig bemanningsplanering

Du kommer även administrera vid rekryteringar, förbereda möten och föra mötesanteckningar. Denna roll på avdelningen kommer vara ny, vilket gör att vi tillsammans efter avdelningens behov sätter strukturen.

Vem söker vi?

Vi söker dig som är en god administratör, gärna med vårderfarenhet och som är noggrann och har förmåga att hålla många bollar i luften. Vidare behöver du ha en erfarenhet av att använda systemet Heroma resurshantering. Vi ser att du gärna har administrativ yrkeserfarenhet där erfarenhet av ISP och schemaläggning enligt AB (Allmänna bestämmelser) och ATL (Arbetstidslagen) är mycket meriterande. Vi ser gärna att du har goda IT-kunskaper och att du behärskar olika system obehindrat efter en kortare introduktion.

Du har lätt att anpassa dig till ett varierat arbetstempo med varierande arbetsuppgifter. Eftersom du har mycket kontakt med våra medarbetare, både via telefon och genom personliga möten, ser vi att du har ett gott bemötande. Vidare är du noggrann, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du är van vid att prioritera och organisera ditt arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Vårdenhetschef, Eric Morgan
031-342 81 30
Sektionsledare Marie Nilsson
031-342 81 34
Vårdenhetschef, Minna Lilja
031-342 81 30
Sektionsledare, Josefine Raask
031-342 42 04
Sektionsledare, Daniel Natanaelsson
031-342 11 28

Sammanfattning

Besöksadress

HR-servicecenter, Torggatan 1 A
None

Postadress

HR-servicecenter, Torggatan 1 A
Mölndal, 43135

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024