OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Vilka är vi?
Akutmottagning barn vid Drottning Silvias barn-och ungdomssjukhus är en av Sveriges största akutmottagningar för barn och tar årligen emot mer än 50 000 patienter.
Vi har öppet dygnet runt, året runt, och vänder oss till barn och ungdomar mellan 0–16 år. Akutmottagning barn är en arbetsplats där arbetsglädjen är stor och där en blandning av olika professioner tillsammans arbetar för barnens bästa. Nu söker vi dig som vill bli vår heromarapportör/assistent– en central funktion i det dagliga arbetet på vår akutmottagning!
Dina arbetsuppgifter
Som heromarapportör/assistent på Akutmottagning barn har du en varierande tjänst där du har hand om all löpande personaladministration för verksamhetens cirka 70 medarbetare. Du ansvarar för schemaläggning, lönehantering och rekryteringsadministration. Dagligt förekommande arbetsuppgifter är registrering av arbetstid, frånvaro samt övertid enligt gällande avtal och arbete med personalförsörjning genom lång-och korttidsplanering av bemanningen. Du författar annonser då vi utlyser nya tjänster, kallar till intervju och handlägger alla nyanställningar samt administrerar avslut av personal. I din roll arbetar du chefsstödjande och samarbetar nära Akutmottagning barns två chefer. Beroende på dina kvalifikationer kan även andra arbetsuppgifter komma att bli aktuella.
Om dig
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom administration eller personalområdet, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet av likande arbetsuppgifter inom sjukvården är ett krav. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med Heroma Resurshantering och har kunskap om Allmänna bestämmelser. Vi förutsätter att du har mycket goda IT-kunskaper och behärskar olika system obehindrat efter en kortare introduktion. Som person är du serviceinriktad och lyhörd i din kommunikation och ser vikten av att skapa delaktighet och välfungerande relationer.
Du arbetar väldigt självständigt samtidigt som du ser samarbete som en framgångsfaktor och månar om gott bemötande. Du är noggrann och ansvarskännande inför dina arbetsuppgifter och vill gärna förbättra och utveckla administrativa processer. Du är organiserad och har lätt för att ta initiativ och själv söka information.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi intervjuar löpande, skicka gärna din ansökan redan idag!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Vårdenhetschef Unni Solli
031-343 67 21
Kommunal, Britt-Marie Bengtsson
031-343 51 21
Vårdförbundet Marianna Andersson Steen
031-343 43 52
Kommunal Britt-Marie Bengtsson
031-343 51 21
Vårdförbundet Marianne Andersson Steen
031-343 43 52
Verksamhetschef Unni Solli
031-343 67 21
Vårdförbundet Marianne Andersson-Steen
0736-60 14 06
Vårdenhetschef, Unni Solli
070 082 58 30
Sektionsledare, Anna-Pia Wentzel
031 343 52 06
Vårdenhetschef, Unni Solli
070-082 58 30