OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Om vår verksamhet
Ögonsjukvården inom Sahlgrenska Universitetssjukhuset är med cirka 260 medarbetare, varav cirka 80 läkare, landets näst största vårdgivare inom ögonsjukvård.
Vi bedriver läns- och regionsjukvård och har även ett rikssjukvårdsuppdrag inom barnkirurgi. Större delen av verksamheten bedrivs i processer för de olika subspecialiteterna inom ögonsjukvård. Inom vår verksamhet bedrivs både planerad och akut vård. Vi har en strävan att ge god och uppskattad ögonsjukvård av hög kvalitet och att bedriva högkvalitativ forskning, utveckling och utbildning. Vår verksamhet bedrivs till största delen på Mölndals sjukhus, men finns även på Drottning Silvias barnsjukhus, på Kongahälla Center i Kungälv, på Frölunda Specialistsjukhus och på Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg. Just nu pågår ett intensivt utvecklingsarbete inom vår verksamhet för att bli en än mer attraktiv vårdgivare och arbetsplats.
Om tjänsten
Du får ett självständigt arbete med omväxlande administrativa uppgifter som du får på uppdrag av
verksamhetschefen. Tjänsten innebär att vara ett administrativt stöd till Ögonsjukvården. Den största delen kommer du att arbeta som rapportör i vårt personalsystem Heroma för läkargruppen och ett mindre antal forskare. Övriga arbetsuppgifter är att hjälpa till med med behörigheter till nyanställda läkare, beställningar och fakturahantering. Du kommer även att vara linjechefsstöd för vårdenhets- och enhetschefer med uppgift att hålla i lokalbokning, möteskallelser, organisera avtackningar med mera. I din roll kommer du att vara direkt underställd verksamhetschefen och ingå i verksamhetens centrala administrativa enhet.
Om dig som söker
Vi söker dig med adekvat administrativ utbildning på eftergymnasial nivå. Erfarenhet av liknande
arbetsuppgifter och IT-vana är ett krav. Tidigare erfarenhet av Heroma och god kunskap i Allmänna
Bestämmelser är meriterande. För att trivas i rollen krävs det att du är en person med hög serviceanda och arbetsmoral. Du är organiserad, flexibel, och har en god samarbetsförmåga och självständighet. Här gäller det att ligga steget före! Arbetet är utåtriktat och kräver initiativförmåga och drivkraft att själv söka information och att hålla i flera kontaktytor gentemot andra verksamheter.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet vid tillsättning av tjänsten.
Är du den vi söker? – Vi ser fram emot din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Vill du veta mer om VGR kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken www.vgregion.se/introduktion
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.