Higab söker driven och ansvarsfull receptionist

Higab söker driven och ansvarsfull receptionist

Arbetsbeskrivning

Higab är ett fastighetsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen. Vi erbjuder lokaler för små och medelstora verksamheter i både offentlig och privat sektor. I vårt uppdrag ingår att vårda och utveckla Göteborgs kultur-historiskt värdefulla byggnader och att aktivt medverka i stadens utveckling. Bolaget omsätter 735 mnkr, har ca 90 anställda och ett fastighetsbestånd på drygt 635 000 m². För mer information besök higab.se

ARBETSUPPGIFTER
Serviceinriktad person som ska leverera service och support såväl till våra besökare som till företagets medarbetare. Du blir ansvarig för vår reception/kundtjänst och konferensavdelning. Du kommer också att ha löpande arbetsuppgifter som rör
arbetsplats och -miljö, och dessutom projektleda mindre förbättrings- och förändringsprojekt.

Förutom att ta emot besökare och hantera ärenden i form av inkommande samtal och e-post, ansvarar du för olika administrativa uppgifter. Det är allt från inköp av kontorsmaterial/trycksaker och arbetsredskap, till administration av bilpool och första linjens support för felanmälan och frågor från hyresgäster och allmänhet. Även hantering av post och digitala brevlådor ligger hos receptionen.

Du är van vid att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och har intresse för både människor och teknik. Du har arbetat med liknande uppgifter i några år och har god vana från arbete i kundsupport och /eller telefonväxel. Du tänker utvecklings- och förbättringsinriktat och ser ofta möjligheter att lösa problem och utmaningar på nya, effektivare sätt.

KVALIFIKATIONER
Du fungerar som spindeln i nätet och som vår röst och vårt ansikte utåt har du en viktig roll på Higab. Vi söker dig som har en genuin servicekänsla, god samarbetsförmåga, är flexibel och prestigelös och gillar ordning och reda. Du är van vid att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och har intresse för både människor och teknik. Du har arbetat med liknande uppgifter i några år och har god vana från arbete i kundsupport och /eller telefonväxel. Du tänker utvecklings- och förbättringsinriktat och ser ofta möjligheter att lösa problem och utmaningar på nya, effektivare sätt.

Vi ser gärna att du har arbetat inom offentligt bolag/verksamhet där diarie- och ärendehantering är en viktig del. Det är meriterande om du har arbetat med Office 365 och i datasystemen BAD och Lime. Du behärskar svenska språket flytande i både tal och skrift och känner dig även bekväm med att tala engelska.

Du är snabb, produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Du är välkommen att söka tjänsten direkt i bifogad länk. Ansvarig för rekryteringen är Hugo Gejervall, e-post Hugo hugo.gejervall@randstad.se. Intervjuer kommer att hållas löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Higab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2021
  • Ansök senast: 15 november 2021

Liknande jobb


Administratör

8 oktober 2024

3 oktober 2024