OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Higab är ett fastighetsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen. Vi erbjuder lokaler för små och medelstora verksamheter i både offentlig och privat sektor. I vårt uppdrag ingår att vårda och utveckla Göteborgs kultur-historiskt värdefulla byggnader och att aktivt medverka i stadens utveckling. Bolaget omsätter 735 mnkr, har ca 100 anställda och ett fastighetsbestånd på drygt 615 000 m². För mer information besök higab.se
ARBETSUPPGIFTER
Som entreprenadupphandlare tillhör du avdelningen Ekonomi och Inköp med tio medarbetare och rapporterar till chef Ekonomi och Inköp. Du ansvarar för att planera och genomföra upphandlingar av entreprenader och teknikkonsulttjänster i nära samarbete med projektavdelningen, ta fram förfrågningsunderlag och övriga upphandlingsdokument samt bistå i upphandlingsprocessen. Du ger support och stöd i inköps- och upphandlingsfrågor och utvecklar rutiner, metoder och mallar inom upphandling som gäller för hela bolaget. Du kommer också säkerställa att avtalsuppföljning för genomförda upphandlingar genomförs.
Vi erbjuder
Higab har husen som ingen annan har. Vårt breda fastighetsbestånd sträcker sig från arenor, saluhallar och industribyar till teatrar, museer och kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer. Det innebär stor variation och spännande, roliga - och ibland tuffa - utmaningar. Samarbete, engagemang och nytänkande är viktiga drivkrafter för att utföra vårt uppdrag. Vi är stolta över att förvalta en stor del av stadens kulturarv. På Higab får du engagerade kollegor som arbetar tillsammans för att vårda och utveckla göteborgarnas hus och bidra till att forma vår växande stad.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har flera års erfarenhet från kvalificerat inköpsarbete och större upphandlingar. Du har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper. För att lyckas i rollen har du dokumenterat goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU), erfarenhet från entreprenadupphandlingar inom bygg och fastighet, god administrativ kompetens och ett tydligt sätt att kommunicera med din omgivning.
Som person är du mål- och affärsinriktad med helhetssyn och analytisk förmåga. Både
förmågan att samarbeta och driva självständigt arbete är avgörande egenskaper. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Du är välkommen att söka tjänsten direkt i bifogad länk. Ansvarig för rekryteringen är Petra Pettersson, e-post petra.pettersson@randstad.se. Intervjuer kommer att hållas löpande. Sista ansökningsdag är 26 april 2022.
Välkommen med din ansökan!