OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hilleberg the Tentmaker AB är ett familjeföretag som sedan 45 år designar, tillverkar och säljer tält av högsta kvalitet. Över hela världen är Hillebergs produkter förstahandsvalet för krävande tältanvändare och professionella äventyrare. På huvudkontoret i Östersund sköter vi bl a produktutveckling och strategiskt inköp samt försäljning inom Europa. Från systerbolaget i Seattle bearbetar vi de utomeuropeiska marknaderna.Tälten tillverkas av vårt bolag i Estland.
Mer info om företaget: www.hilleberg.se
Hilleberg the Tentmaker söker nu Administrativ chef
Beskrivning: Rollen som Administrativ chef innebär att du är administrativt ansvarig vid Hilleberg the Tentmaker AB. Du ansvarar för att den dagliga löpande verksamheten fungerar. Du har kontroll över företagets löpande ekonomi vilket bl a innefattar att tillsammans med VD upprätta budget som du sedan följer upp med bokslut för månad, delår och år. Du hanterar finansiella frågor samt skatte- och försäkringsärenden. Delar av reskontrahanteringen och viss löpande bokföring sköts av en ekonomiassistent. I rollen ingår verksamhetsplanering och ett ansvar för personalfrågor, men inget direkt personalansvar. Att säkerställa ett effektivt ekonomiarbete och svara för att ekonomisk rapportering sker på rätt sätt i rätt tid är givetvis ett prioriterat område för dig.
Rollen förutsätter ett nära och förtroendefullt samarbete med VD och att kunna vara dennes bollplank i en rad olika frågor. Det är också viktigt att du kan inge förtroende och trygghet för ägarfamiljen.
Kvalifikationer: Vi tror att du har en relevant ekonomiutbildning på universitetsnivå eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet. Du har en gedigen arbetslivserfarenhet, varav minst 5 år från liknande arbetsuppgifter. Därmed har du erfarenhet av avancerat ekonomiarbete och av att arbeta med personalfrågor. Du har haft roller med budgetansvar.
Personliga egenskaper:
• Du är trygg i dig själv och har ”skinn på näsan”
• Du är självgående och ansvarstagande
• Du är noggrann och strukturerad
• Du har en hög grad av personlig mognad och är omdömesgill
• Du är uthållig och kvalitetsmedveten
• Självklart så är du en social och trevlig kollega/medarbetare
Du behärskar svenska språket mycket bra, både skriftligt och muntligt. Du har mycket goda kunskaper i engelska. Behärskar du tyska så är det meriterande men inte ett krav.
Du har en gedigen erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Har du tidigare erfarenhet i Pyramid så är det ett plus. I övrigt så är du en van datoranvändare med goda färdigheter i Office-paketet och då inte minst i Excel.
På Hilleberg the Tentmaker försöker vi komma ut på tältturer så ofta som möjligt och det är självklart att alla anställda har god produktkunskap varför vi förutsätter att du har ett genuint friluftsintresse och är en aktiv tältanvändare.
Anställningsform:
Tillsvidareanställning.
Sysselsättningsgrad:
Heltid.
Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön
Övrig information:
Ansökan till tjänsten sker antingen genom att du registrerar ditt CV och ett personligt ansökningsbrev via Kornbodens hemsida, www.kornboden.se eller via e-post till hans-olof.j@kornboden.se
Urvalet till tjänsten kommer att ske löpande varför vi rekommenderar att du gör din ansökan så snart som möjligt.
Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering, och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad och i glesbygd sedan 1996. Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!
Sökord: ekonomi, redovisning, budget, bokföring, reskontra, HR-frågor, kontorschef, administration, Pyramid, affärssystem,
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Forslund, Kandidatansvarig
Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,
Joel Eriksson, Konsultchef
Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501