OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJ Öresund tog i december över driften av Öresundstågen och vi behöver fler som vill vara med och skapa SJ Öresund med oss. Nu letar vi efter en person som vill arbeta 50% med hittegods och stationsservice i Karlskrona.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen är uppdelad i två delar där ena delen består av att administrera och hantera hittegodsutlämningen. Här ingår bland annat att hämta upp gods, sortera och registrera på hyllorna för att sedan lämna ut eller skicka gods till kund. Vidare ingår att se över kundutrymmet så att det ser snyggt och prydligt ut i lokalen.
Den andra delen i rollen består av stationsservice, vars huvudsakliga uppgift blir att stödja chefer och ombordpersonal med praktiska och administrativa uppgifter. Detta kan bland annat vara pårustning och avrustning av personal, hålla åkstationen i ett trevligt skick, beställa och fylla på diverse kontorsmaterial mm. Ordna med behörigheter samt viss ekonomiadministration ingår också. Övriga arbetsuppgifter kan vara bland annat:
• Lägga upp information i olika kanaler vid behov
• Säkerställa funktionaliteten och trivsel i lokaler, hantera förslag från personalen, hantera felanmälningar. Informera om förändringar, ombyggnationer. Öppna hus, kick-offer, olika evenemang, lokalöversyn, felanmälan, uppföljning.
• Säkerställa funktionella datorer och skrivare, felanmälan, uppföljning. Support för telefoner och läsplattor (alt. ServiceDesk) samt övrigt IT-stöd
• Godsmottagning för post och paket
• Kalla och skriva protokoll arbetsmiljögrupper
• Ha kännedom om och efterleva SJ Öresunds uppförandekod
Vem är du?
För att lyckas i rollen så tror vi att du är en person som älskar att jobba med service, kommunikation och administration. Du tycker om att ta ansvar och har ett flexibelt förhållningssätt med en bra förmåga för att se vad som behövs göras. Ett visst tekniskt intresse är ett krav. Vidare är det meriterande om du har jobbat i liknande roll förut.
Vad kan SJ Öresund erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig ett spännande arbete med mycket ansvar där varje arbetsdag är varierad.
Som anställd på SJ Öresund kommer du att få vara med om en spännande framtid.
För att du ska ha en attraktiv anställning och rätt förutsättningar i din roll kommer du bland annat att få del av löpande kompetensutveckling, SJs erbjudanden via Förmånståget, friskvårdsbidrag och hälsosatsningar, volontärsuppdrag på arbetstid och förmånligt privat resande.
SJ Öresunds arbetsplats ska präglas av pålitlighet, omtänksamhet och framåtanda.
Vi är en viktig del för att Sveriges klimatmål ska uppnås och vi är stolta över att vara med och bidra till ett hållbart samhälle.
Om urvalsprocessen
Vi kommer att arbeta med digitala intervjuer genom telefon eller videointervjuer och personlighetsanalyser. Om du kvalificerar dig vidare i urvalet ingår följande steg: intervjuer med HR samt representant från SJ Öresund, tester i viss mån och referenstagning.
Kontaktperson för tjänsten
Frida Persson
079-0658304, frida.persson@sj.se
Din ansökan
Låter det här intressant? Sök så fort som möjligt. I din ansökan ber vi dig inkludera CV och personligt brev. På grund av GDPR godtar vi EJ några ansökningar som inkommer på annat sätt än via den här annonsen.
Varmt välkommen med din ansökan om du vill vara med på vår resa!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsadministrationen SJ
Teija Korhonen, Gruppchef
010-751 5670
Bitte Tomasson
010-751 8110
Carola Hillberg, Gruppchef
010-751 5305
Gun Wiik, Gruppchef
010-751 6574
Ulf Andersson, Gruppchef
010-751 6586
Bengt Mörk, Gruppchef
010-751 8117
Lena Radeberg, Gruppchef
010-751 6138
Om du har frågor om ansökningsverktyget vänligen kontakta Charlotta Källgren, HR admin
010-751 5561
Anders Berggren, Gruppchef
010-751 6177