Hittegodshandläggare sökes till Polismyndigheten i Sundsvall - vikariat

Hittegodshandläggare sökes till Polismyndigheten i Sundsvall - vikariat

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en hittegodshandläggare till vårt team Stöd/Service 1 för ett föräldraledighetsvikariat på ett år. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med drygt 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Polisregion Nord har drygt 2000 anställda och omfattar Sveriges fyra nordligaste län. Polisregionen är indelad i fyra polisområden, Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland samt fyra regionala enheter, Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten eller Regionkansliet. Verksamheten är omfattande och innefattar en stor bredd av arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.

Polisområde Västernorrland består av tre lokalpolisområden och omfattar sju kommuner, från Örnsköldsvik till Sundsvall. I polisområdet arbetar cirka 570 anställda. Lokalpolisområdet har tre Stöd/Service-grupper som arbetar med fordon, passhandläggning, utredningsstöd, vaktmästeri, inköp, anmälningsmottagning, arrest, delgivning, beslag, hittegods, m.m. Vi söker nu en hittegodshandläggare för ett vikariat på ett år till gruppen Stöd/Service 1 i Sundsvall.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet är varierat och innefattar bland annat att självständigt och i team arbeta med handläggning av hittegodsärenden. Du kommer ge service till allmänheten när de besöker hittegodsmottagningens expedition eller kontaktar oss via telefon och mail. Arbetet är till största del administrativt men bilresor förekommer då det ingår i arbetet att emellanåt åka ut till lokalpolisområdena för att inhämta gods och hantera sjöfynd. Detta kan även innebära arbete i svårtillgänglig terräng.

Arbetet innefattar även lagerhållning och tunga lyft är vanligt förekommande, detta ställer krav på en god fysisk förmåga. Du bör heller inte vara rädd för att hantera smutsiga föremål som exempelvis legat utomhus länge. De gods du kommer att hantera innefattar inte enbart materiella ting utan även levande och avlidna djur.

Du kommer ha ett helhetsansvar för handläggning av hittegodsärenden vilket innefattar bland annat mottagning och fysisk hantering av gods, inskrivning av gods, dokumentation, efterforskning och godssökning, utredning av äganderätt till gods samt arkivering. Du kommer även vara behjälplig med att hantera beslag och viss godsspaning. Du kommer dessutom att utbildas till passhandläggare för att vara behjälplig i vår passreception.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt
• God fysisk förmåga, exempelvis ska du kunna klara av att lyfta/hantera en cykel eller moped som kan vara både skadade och låsta.
• Erfarenhet och intresse av att arbeta med olika tekniska redskap så som datorer, mobiltelefoner och/eller surfplattor.
• Erfarenhet av och förmåga att med lätthet använda internet och sociala medier som sökverktyg
• Minst ett års erfarenhet av servicearbete i närtid som arbetsgivaren bedömer relevant
• Minst ett års erfarenhet av administrativt arbete i närtid som arbetsgivaren bedömer relevant
• B-körkort

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• Erfarenhet av arbete inom myndighet i närtid
• Vana att hantera djur
• Erfarenhet av riskavfall och vapen
• Språkkunskaper utöver svenska och engelska
• Truckförarkort

För att mäta de kvalifikationer vi eftersöker kan arbetsprover komma att användas i urvalsprocessen.

Personliga egenskaper:

Vi söker dig som är kommunikativ och serviceinriktad då du kommer ha nära kontakt med allmänheten och är ett av Polisens ansikten utåt. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Vidare är du ansvarfull, noggrann och initiativrik. I ditt arbete kan du komma att ställas inför händelser och situationer som kräver att du är flexibel och har en god förmåga att prioritera och prestera i ett högt arbetstempo. Du ska ha förmågan att hålla dig lugn i stressiga situationer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Fackliga företrädare:
SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen. Samtliga nås via Polisens växel 114 14.

Hur du ansöker:
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.

Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med rekryterande chef.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Säkerhetsprövning:
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kommer att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

t.f chef RLC Hans-Olof Marsktröm
010-5682220
t.f gruppchef Örjan Ovesson
010-568 22 22
SEKO Sven-Erik Karlsson
11414
Polismästare Bengt Jansson
076-145 65 40
Chef forensiska sektionen Helén Kelly
010-56 83390
Inspektör, Forensik 3 Rgn Nord Fredie Wibron

HR-partner Eva Wikman
010-56 83945
Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och

Mats Eriksson
010-568213
Kommissarie Ulf Wikner
010-56 826 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Nord
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2021
  • Ansök senast: 18 februari 2021

Besöksadress

Ridvägen 10 90109 Umeå
None

Postadress

Box 463
Umeå, 90109

Liknande jobb


20 november 2024

Servicetekniker

20 november 2024

Koordinator till Almega i Göteborg

Koordinator till Almega i Göteborg

18 november 2024