Hjälpmedelkonsulent till Hjälpmedelscentra

Hjälpmedelkonsulent till Hjälpmedelscentra

Arbetsbeskrivning

Om oss
Hjälpmedelscenter tillhör Regionen Blekinge organisatoriskt och styrs av en samverkansnämnd som representerar Blekinges fem kommuner och Region Blekinge.

Hjälpmedelscenter ska genom specialistkunskaper om hjälpmedel medverka till att människor med funktionsnedsättning får hjälpmedel så att de kan leva ett så självständigt och friskt liv som möjligt trots ett funktionshinder eller sjukdom. Områdena som hanteras är rörelsehinder, kommunikation och kognition, syn, medicinsktekniska behandlingshjälpmedel samt välfärdstekniska hjälpmedel.

På hjälpmedelscenter arbetar vi i tvärprofessionella team för att möta vårdtagares och föreskrivares behov. För att verksamheten ska tillhandahålla en ännu bredare och tvärprofessionell specialistkompetens söker vi nu en Leg Fysioterapeut/Arbetsterapeut/Sjuksköterska som Hjälpmedelskonsulent till vårt gäng.

Om jobbet
Du kommer att ingå i ett team tillsammans med hjälpmedelskonsulenter och hjälpmedelstekniker/ingenjörer och vara medicinskt sakkunnig vid generell och individuell rådgivning och utprovning. Sortimentet riktar sig till både vuxna och barn. Du kommer även att arbeta med utbildningar, telefonrådgivning samt vara delaktig inom marknadsbevakning, sortimentsurval och upphandlingar. Arbetet innebär ett nära samarbete med förskrivare och hjälpmedelstekniker/ingenjörer. Tjänsten omfattar både tvärprofessionellt och självständigt arbete där en viss del kan förläggas på en annan plats än Hjälpmedelscenter. Arbete hemifrån kan förekomma.

Om dig
Vi söker dig som är Leg. Fysioterapeut/Arbetsterapeut/Sjuksköterska med flerårig erfarenhet inom yrket och arbete med hjälpmedelsbedömningar enligt förskrivarprocessen samt utprovningar. Du är van datoranvändare med goda kunskaper i Officeprogrammen och journalföring.

För att ge god service och kvalificerade råd i rollen som hjälpmedelskonsulent behöver du ha följande egenskaper:

- ha ett konsultativt arbetssätt
- pedagogisk förmåga, planera och hålla i utbildningar
- initiativförmåga
- vara serviceinriktad
- flexibel
- god samarbetsförmåga
- god administrativ förmåga
- tekniskt samt administrativt intresserad

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Region Blekinge krigsplacerar all personal. 
B-körkort erfordras. 

Vi kommer att ha intervjuer fortlöpande under annonseringstiden så tveka inte att skicka in din ansökan snarast.

Om Region Blekinge

Varje dag skapar vi livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Vi leder utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och vi arbetar för att bidra till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. För oss är det viktigt att vårt miljö- och hållbarhetsarbete bidrar till en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Våra ansvarsområden är hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. För att livet är viktigt.


Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.


https://regionblekinge.se/

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Jörgen Hjelm
0455-569 41
Personalstrateg Lisa Larsson
0455-32 20 45
Vision Joakim Nilsson
0455-30 50 28
SACO Anna Förberg
0455-569 46
Chef Kultur och fritid Malena Sandgren
0455-30 50 08
SACO Christer Nilsson
0455-30 50 18
Vision Johanna Olofsson
0455-30 50 24
Musikerförbundet Niclas Höglind
0455-32 19 21
Administrativ chef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06
Kanslichef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Blekinge
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2021
  • Ansök senast: 23 januari 2022

Besöksadress

Ronnebygatan 2
None

Postadress

Ronnebygatan 2
KARLSKRONA, 37132

Liknande jobb


Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

19 november 2024

4 november 2024

7 oktober 2024

17 september 2024