Hjälpmedelsamordnare till AF hjälpmedel

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken.

Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

I Arbetsförmedlingens uppdrag ingår att bedriva arbetslivsinriktad rehabilitering i form av vägledande, utredande, rehabiliterande eller arbetsförberedande insatser. Delar av detta arbete innefattar beslut om hjälpmedel för att underlätta och möjliggöra för personer med funktionsnedsättning att få mer likvärdiga förutsättningar i arbetslivet. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på www.arbetsformedlingen.se.

Arbetsförmedlingen Hjälpmedel är en nybildad nationell enhet inom arbetsförmedlingen. Enheten samordnar idag hjälpmedelsbeslut för delar av landet, men kommer successivt att utöka sitt uppdrag till att omfatta hela landet. Enheten består idag av cirka 20 medarbetare bestående av enhetschef, sektionschef, programadministratörer och hjälpmedelssamordnare och enheten kommer att växa i takt med att uppdraget utökas.

Vi söker nu fler lagspelare till vår enhet.

Arbetsuppgifter

Du bedömer, handlägger samt tar beslut gällande stöd till hjälpmedel på arbetsplatsen (SHA) utifrån gällande regelverk och inkomna underlag. Du har regelbunden dialog med arbetsförmedlare och Arbetsförmedlingens specialister såsom, arbetsterapeut, sjukgymnast, audionom, synpedagog, hörselpedagog och dövkonsulent i ditt dagliga arbete. Du har också en aktiv roll i kontakten med leverantörer kring offerter och beställningar av arbetshjälpmedel. Du dokumenterar fortlöpande i våra interna system och har dialog med arbetssökande och arbetsgivare inför beslut och vid uppföljningar.

Då vår nya enhet är under uppbyggnad så medverkar du fortlöpande till att utveckla vårt nya arbetssätt både enskilt och i team.

 

Kvalifikationer

Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) alternativt är du redan anställd i myndigheten.

Mycket goda kunskaper i och erfarenhet av dokumentation.

Mycket goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig väl i tal och skrift.

Goda kunskaper i MS Office.

 

Kompetenskrav

Förmåga att strukturera och planera ditt arbete självständigt och i team.

Förmåga att se möjligheter i förändrade omständigheter och kan ta ansvar i ett utvecklingsarbete.

 

Meriterande

Erfarenhet av arbete som arbetsterapeut, sjukgymnast, audionom, synpedagog, hörselpedagog eller dövkonsulent.

Erfarenhet av att handlägga, utreda samt fatta beslut i enskilda ärenden.

Erfarenhet av arbete som arbetsförmedlare.

Erfarenhet av arbetslivsinriktad rehabilitering.

Erfarenhet av arbete med hjälpmedel.

Erfarenhet av att tolka regelverk, lag och förordning.

Erfarenhet av samarbete/kontakter med andra myndigheter och/eller företag.

Erfarenhet och intresse för administrativt arbete.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för befattningen. Vi ser att du är serviceinriktad,  noggrann, ansvarsfull och kan arbeta både självständigt och i team med ett lösningsorienterat förhållningssätt och hög integritet.

 

Övrigt

Placeringsort Umeå. Anställningen är tillsvidare, med provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kommer preliminärt att ske den 12-13 oktober i Umeå.

Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av en strävan att vara fri från diskriminering och ge likamöjligheter för alla. Vi erbjuder också ett samhällsnyttigt, omväxlande och utvecklande arbete med mycket kontakter i en målstyrd och dynamisk organisation. Vi har goda anställningsvillkor, t.ex. flextid, bra semesteravtal och friskvård.

Välkommen med din ansökan senast den 14 september. Vi tar emot ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.

Bifoga CV, personligt brev samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 22 augusti 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024