OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget Västernorrland arbetar för liv och hälsa och är en av länets största arbetsgivare.
Hjälpmedel Västernorrland arbetar för att med bred kompetens och hög servicekvalitet erbjuda ändamålsenliga medicintekniska hjälpmedel för att personer med funktionshinder ska få en enklare vardag samt ökad självständighet och trygghet. Hjälpmedlen förskrivs till den enskilde av landstingets eller kommunernas vårdpersonal, som beställer produkterna från Hjälpmedel. Vi erbjuder också en effektiv distribution av läkemedelsnära hjälpmedel. Verksamheten är intäktsfinansierad, har ca 50 medarbetare och omsätter runt 120 mkr. Vi levererar nära 100 000 tekniska hjälpmedel varje år och sedan 2012 även drygt 100 000 läkemedelsnära artiklar.
Vi söker nu ett antal semestervikarier till vår verksamhet i Ljustadalen Sundsvall, bland annat inom administration, lager, återlämning och rekonditionering.
Landstinget Västernorrland verkar för en drogfri arbetsplats.
ARBETSUPPGIFTER
Inom administration kommer arbetsuppgifterna att vara registrering av olika beställningar, hantering av orderbekräftelser och leverantörsfakturor samt arbetsuppgifter kopplade till vår reception. På lagret kommer arbetsuppgifterna vara att plocka, packa och märka hjälpmedelsartiklar för utleverans till våra kunder och inom återlämning och rekonditionering ingår arbetsuppgifter så som att ta emot, packa upp, avregistrera och tvätta återlämnade hjälpmedel samt utföra en teknisk- alternativt tygrekonditionering.
KVALIFIKATIONER
Utbildning på gymnasienivå. Du ska ha förmåga att arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Eftersom allt arbete är nära förknippat med vårt datasystem Sesam är god datorvana nödvändig. Då arbetet ofta omfattar hantering av ett stort antal och många olika typer av artiklar krävs att du är noggrann och tycker om att ha ordning och reda.
Körkort ett önskemål
ÖVRIGT
Observera att din ansökan ska sändas in via vårt e-rekryteringsverktyg Offentliga jobb. Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett arbete hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.
Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på Offentliga jobb där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan läsa dina ansökningar.
Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Krister Bjermert
073-275 14 63
Vision Carina Ehnberg
060-18 21 35
Kommunal Åsa Sehlin
060-18 21 35
Enhetschef Agneta Lundgren
060-149661 el. 073-270 95 44
SACO Sandra Sjödin
Enhetschef Anders Sjöholm,
072-578 28 47
Fastighetschef Hans Axelsson
076-1019326
HR-konsult Anna Ågren
073-2742404
Verksamhetschef Bertil Jonsson
0660-89632/070-1904428
Enhetschef Lars-Erik Bretting