OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hjälpmedelscentrum
Hjälpmedelscentrum (HMC) består av drygt 80 medarbetare.
Vi är en intäktsfinansierad verksamhet som hyr ut och säljer hjälpmedel till våra kunder; de sex halländska kommunerna och Region Halland. HMC arbetar länsövergripande med utbildning/information, konsultation, inköp, lagerhållning samt teknisk service av dessa hjälpmedel. Vi finns i Kungsbacka och Varberg med huvudkontor och produktion i Halmstad.
Din roll hos oss
Som avdelningschef leder du en engagerad avdelning med cirka 20 medarbetare som i huvudsak är fördelade mellan lager och transport. Avdelningens huvuduppdrag består av godsmottagning, lagerhållning, plockning, rekonditionering och transport av våra produkter.
Ditt uppdrag innebär att leda och utveckla avdelningen och dess personal samt att bidra till hela verksamhetens fortsatta utveckling. Detta kräver samarbete och samverkan med andra aktörer, både inom och utanför vår egen organisation. I uppdraget ingår ansvar för budget, personal samt arbetsmiljö. Din närmaste chef är verksamhetschefen och du ingår i verksamhetens ledningsgrupp tillsammans med övriga avdelningschefer och verksamhetscontroller. Din placering blir Halmstad, där även personalen är stationerad.
Din profil
Vi söker dig som är en trygg chef och ledare med tidigare erfarenhet av personalansvar och gärna erfarenhet av ledningsgruppsarbete. Du har en akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant eller dokumenterad längre erfarenhet av arbetsuppgifter i likhet med det som förekommer inom verksamheten. Vidare har du en god förståelse av lagerverksamhet och styrning genom lämpliga nyckeltal. Du bör också gilla en vardag där allting inte alltid är helt tillrättalagt utan där du får vara med och tänka nytt, fatta beslut och påverka. Du får alltså gärna ha lite entreprenörsanda i dig.(Har du dessutom humor är det positivt då det är fullt tillåtet att skratta på arbetstid.)
Du leder och motiverar dina medarbetare på ett sätt som skapar delaktighet, engagemang och bidrar till ett bra arbetsklimat. Du är tydlig i din kommunikation och du vågar delegera, utmana och ställa krav. Dina beslut är affärsmässiga och det är viktigt att du är öppen för nya idéer och ser behov av förändring då vi är en verksamhet i ständig tillväxt. Du kommer att operativt deltaga i avdelningens arbete.
Du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift samt goda datakunskaper. B-körkort krävs för tjänsten. Det är också en fördel om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa!
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.