Hjälpmedelscentrum söker Sortiment-och avtalssansvarig

Hjälpmedelscentrum söker Sortiment-och avtalssansvarig

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen
Hjälpmedelscentrum

Hjälpmedelscentrum (HMC) består av drygt 80 medarbetare.

Vi är en intäktsfinansierad verksamhet som hyr ut och säljer hjälpmedel till våra kunder; de sex halländska kommunerna och Region Halland. HMC arbetar länsövergripande med utbildning/information, konsultation, inköp, lagerhållning samt teknisk service av dessa hjälpmedel. Vi finns i Kungsbacka och Varberg med huvudkontor och produktion i 6500 kvm lokaler i Halmstad.

Din roll hos oss
Som Sortiment- och avtalssansvarig får du en nyckelroll hos oss. Du ansvarar för vår avtalshantering och HMC:s del i upphandlingsprocessen, där Regionupphandling bistår i det formella upphandlingsarbetet. Arbetet omfattar även ansvar för införandet av nya produkter och delaktighet i arbetet med befintliga produkter och du stöttar verksamheten i frågor om sortimentsarbetet. Detta innebär ett nära samarbete och samverkan med kollegor inom HMC, Region Halland, kunder, leverantörer och andra aktörer. Din placeringsort är Halmstad.

Din profil
Vi söker dig som har en akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant eller dokumenterad längre erfarenhet av arbetsuppgifter i likhet med det som förekommer inom verksamheten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av offentlig upphandling (LOU) och avtalshantering. Kunskap om hjälpmedel och förskrivningsprocessen för hjälpmedel ses som en merit.

Du har lätt för att skapa struktur och optimera processer/rutiner i syfte att effektivisera och kvalitetssäkra arbetet. Du är tydlig i din kommunikation och du är van att hålla tidsramar och komma till avslut.

HMC är en ständigt växande verksamhet där morgondagens utmaningar och kunders behov kan komma att medföra förändringar i arbetssätt. Du bör alltså gilla en vardag där allting inte alltid är helt tillrättalagt utan där du får vara med och tänka nytt och påverka. (Har du dessutom humor är det positivt, då det är fullt tillåtet att skratta på arbetstid!)

Du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift samt goda kunskaper i Office-paketet. B-körkort krävs för tjänsten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Varmt välkommen med din ansökan!






Om oss
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar bland annat för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och vi har kommit en bra bit på vägen. Välkommen att följa med oss på vår resa!




Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ambulans diagnostik och hälsa
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 januari 2020
  • Ansök senast: 20 februari 2020

Liknande jobb


Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024

17 december 2024