OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Landstinget Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Här får du utvecklas - både som människa och i din yrkesroll. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Hjälpmedelscentralen är en del av Landstinget Kronoberg och ingår i Primärvårds- och rehabcentrum. Vi arbetar med hjälpmedel till personer med funktionsnedsättningar i alla åldrar och hos oss arbetar hjälpmedelskonsulenter, hjälpmedelstekniker, förrådstekniker, och administratörer. Hjälpmedelscentralen drivs i intraprenadform vilket bl.a. innebär att vi är en resultatenhet med lite större befogenheter och ansvar.
ARBETSUPPGIFTER
Som hjälpmedelskonsulent är du kontaktperson i hjälpmedelsfrågor och arbetar bland annat med rådgivning, information och utbildning. Du är också själv förskrivare av hjälpmedel, framför allt elrullstolar. Tunga lyft kan förekomma.
KVALIFIKATIONER
Du som söker ska vara legitimerad arbetsterapeut eller legitimerad sjukgymnast. Vi vill att du har vana av arbete med hjälpmedel samt erfarenhet av upphandling och förskrivningar av hjälpmedel. Du bör ha erfarenhet av att arbeta i team och eftersom teamarbetet är viktigt i vårt arbetssätt fäster vi stor vikt vid din personliga lämplighet där god samarbetsförmåga är en förutsättning. Datorvana är viktigt, då våra administrativa rutiner är datoriserade. Körkort är ett krav.
Kontaktpersoner på detta företaget
Inge Splettstösser
0470-59 22 04
Karolina Lerman
0470-58 70 32
Elisabeth Thorén
0470-58 80 00
Sara Alexi
0470 - 58 71 39
Emma Johansson
Elin Seibold
0474-69 45 23
Helena Barenfeld
0470-58 75 43
Kristina Olsson K
0470-58 63 03
Lotta Fredriksson
0470-58 75 35
Helena Löfvander
0470-58 80 00