OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hjälpmedelscentralen är en specialistenhet inom regionen. Tillsammans med transport och centralförrådet bildas Hjälpmedels- och förrådsenheten. Hjälpmedelscentralen ansvarar för att försörja länets invånare med hjälpmedel.
ARBETSUPPGIFTER
Dina främsta uppgifter är konsultation, rådgivning, utprovning av hjälpmedel. Du har ansvar över vissa produktområden. Du har kontakt med länets förskrivare och stöttar dem i hjälpmedelsfrågor. I det ingår handledning och utbildning. Denna tjänst innefattar upphandlingsuppdrag gällande Hjälpmedelscentralens sortiment. Du kommer att vara kontaktperson och arbeta gentemot regionens inköp- och upphandling samt samarbetspartner med kontaktpersoner i Region Norr- och Västerbotten. Du kommer att vara lokalt avtalsansvarig för våra upphandlingar och sköta det administrativa kring avtalen i portalen Hjälpmedelstjänsten samt i vårat datasystem Sesam. Du jobbar främst i Hjälpmedelscentralens lokaler i Östersund. Arbetet är självständigt och du styr i stor utsträckning din egen planering, men du har också ett samarbete med övriga kollegor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut, fysioterapeut. Du bör ha god planeringsförmåga och vara van vid administrativt arbete. Du ska vara bra på att formulera dig i tal och skrift. Det är nödvändigt att dina kunskaper i tex Excel och Word är goda. Det är viktigt att du är intresserad av att driva hjälpmedelsprocesser, förskrivardirektiv och andra rutiner framåt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, god samarbetsförmåga och förmåga att arbeta självständigt.
ÖVRIGT
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.